ورق در بازار ارز و طلا برگشت/ روند صعودی سکه و دلار

در بازار ارز امروز طلای 18عیار توانست خود را بالا بکشد و با 1 میلیون و 170 هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت دلار با ۴۰ تومان افزایش، 27 هزارو 590 تومان نرخ گذاری شد و سکه با افزایش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل 11 میلیون و 830 هزار تومان معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در بازار ارز و طلای امروز چهارشنبه قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه مانند روز دوشنبه بر مدار صعود قرار گرفتند. دلار در انتهای معاملات نقدی روز گذشته با افت 40 تومانی با 27 هزار و 550 تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز چهارشنبه 12 آبان 1400 مانند روز دوشنبه بر مدار صعود قرار گرفت و با ۴۰ تومان افزایش، 27 هزارو 590 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت درهم افزایش یافت

قیمت درهم که یکی از سوخت های پیشروی قیمت دلار آمریکا به حساب می آید روز گذشته با کاهش همراه بود و در نهایت با 7 هزار و 515 تومان به کار خود پایان داد که نسبت به روز دوشنبه 15 تومان پایین رفته بود. اما در بازار ارز امروز ورق  قیمت ها برگشت و قیمت درهم مانند قیمت دلار بر مدار افزایش پیش رفت. قیمت درهم در بازار ارز امروز 25 تومان بر ارزش خود افزود و با 7 هزار و 540 تومان خرید و فروش شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 694 تومان به دست می‌آمد که 104تومان از قیمت دلار بازار بیشتر بود. در نتیجه حباب قیمت دلار با مقیاس درهم در معاملات امروز منفی بود.

رشد قیمت دلار، قیمت سکه و طلا  را هم بالا کشید

قیمت طلا روز گذشته با کاهش قیمت دلار بر مدار نزول پیش رفت و 3 هزار و 900 تومان از ارزش خود را از دست داد. و درنهایت  قیمت 1 میلیون و 168 هزار و 900 تومان را برای خود ثبت کرد. این افت قیمت درحالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا نیز در بازارهای جهانی کاهش را تجربه می کرد و با ۱۷۸۹ دلار معامله شده بود.

در بازار امروز چهارشنبه 12 آبان ماه قیمت طلای 18عیار با کمک قیمت دلار توانست خود را بالا بکشید و با 1 میلیون و 170 هزار تومان خرید و فروش شد  که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

سرنوشت دیگر فلز گران بهای امروز و روز قبل مانند قیمت طلا بود. قیمت سکه در بازار روز گذشته 35000 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت بر روی 11 میلیون و 805 هزار تومان قرار گرفت. در بازار امروز قیمت سکه پیشروی کرد با افزایش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل 11 میلیون و 830 هزار تومان معامله شد.

با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۵۹۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز ۲.۳۹درصد است.

سیگنال جدید طالبان به بازار ارز

در روزهای گذشته اخبار برجام سر تا سر بازار ارز تهران را گرفته بود و معامله گران با توجه به این اخبار کمتر و با احتیاط بیشتری به سراغ خرید و فروش نرخ ارز می رفتند.

البته هنوز هم سایه برجام بر سر بازار ارز است اما در کانال های تلگرامی قیمت دلار آمده است که طالبان معاملات ارزی در افغانستان را ممنوع اعلام کرده است و همین خبر برای بازار تهران می تواند سیگنالی افزایشی باشد.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18