بانکداری باز چگونه به بهبود سفر مشتری کمک می‌کند

بانکداری باز، چیزی بیش از دسترسی به داده‌های بانکی و پرداخت‌سازی است. بانکداری باز، زیربنایی است که بازیگران حوزه بانکی و پرداخت می‌توانند تجربه بهتری را در تمامی مراحل سفر مشتریان خود، خلق نمایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما نسبت به بانکداری باز کنجکاو هستید و می‌خواهید آن را در بانک خود پیاده‌سازی نماید؛ اما اصلاً نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ این موقعیت، موقعیت بسیار حساسی است؛ زیرا نمی‌شود یک “جعبه بانکداری باز” سفارش دهیم و انتظار داشته باشیم، تا به نتایج آنی برسیم.

اولین گام مناسب در این مسیر، شناسایی چالش‌هایی که به دنبال حل آن‌ هستید و یا شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکردی که به دنبال بهبود آن هستید، می‌باشد.

به وسیله تمرکز بر سفر مشتری، می‌توانید نقاط تماسی که راهکارهای بانکداری باز می‌تواند تجربه کاربری را بهبود دهند و یا ارزش کسب‌وکاری خلق نمایند را شناسایی نموده و سپس تأثیر آن را اندازه‌گیری نمایید.

ساده‌سازی آنبوردنیگ (Onboarding)

داشتن یک فرآیند مطلوب آنبوردینگ – زمانی که مشتری شروع به استفاده از خدمات شما می‌کند – حیاتی است. حتی، گره‌های کوچک در این گام، می‌تواند منجر به افزایش نرخ ریزش مشتریان شود.

در خصوص خدمات مالی، آنبوردینگ بسیار چالش‌برانگیز است. فرآیندهای اجباری قانونی – مانند شناخت مشتری و ضد پولشویی – علی‌رغم اهمیت بالای خود؛ می‌تواند موانعی را در مسیر مشتری ایجاد نماید که باعث ریزش آن‌ها شود.

یکی از اصلی‌ترین شیوه‌هایی که بانکداری باز می‌تواند به آنبوردینگ مشتریان کمک نماید، تکمیل خودکار اطلاعات حساب آن‌ها در مراحل مورد نیاز است. با انجام این کار، دیگر نیاز نیست تا مشتریان این اطلاعات را به صورت دستی وارد نمایند.

با استفاده از تکمیل خودکار، داده‌های مورد نیاز خود را می‌توانید مستقیماً از حساب بانکی کاربران، با تنها چند کلیک، دریافت نمایید. داده‌هایی که دریافت می‌کنید، چه برای تکمیل فرم‌های ثبت‌نام باشد، چه برای شروع فرآیند شناخت مشتری (KYC) و چه برای فرآیندهای ضد پولشویی و چه برای درخواست تخصیص اعتبار، همیشه به‌روز و قابل اعتماد هستند.

افزایش تعامل کاربران

پس از آنکه کاربران برای اولین بار از خدمات شما استفاده نمودند؛ احتمالاً به دنبال آن هستید تا آن‌ها را به خدمات خود مشغول نگه دارید تا ارتباط خود با آن‌ها را عمیق‌تر کنید.

یکی از راه‌حل‌های متداول ایجاد تعامل مشتریان در اپلیکیشن‌های بانکی یا مدیریت مالی، چند-بانکی بودن است. این امر، به کاربران این امکان را می‌دهد تا چندین حساب خود را از بانک‌های متفاوت در یک محل، دیده و مدیریت نمایند.

ارائه ویژگی چند-بانکی بودن، شما را در جایگاه ویژه‌ای قرار خواهد داد که کاربران زمانی که قصد مدیریت حساب‌های خود را دارند، صرفاً به شما مراجعه نمایند. این موضوع، به معنی تعامل بیشتر و فرصت‌های بیشتر برای ایجاد وفاداری برند است.

افزایش فروش

مشتریان در اپلیکیشن شما ثبت نام کرده‌اند و به اندازه کافی با آن تعامل دارند؛ اما هنوز تراکنشی را در آن انجام نداده‌اند؟ بانکداری باز می‌تواند، شرایط منطقی، امن و آسانی را برای تکمیل تراکنش‌های شما با مشتریان، فراهم نماید.

از بانکداری باز می‌توان به منظور کمک به شناسایی فرصت‌های فروش، استفاده نمود. به محض اینکه بدانید یک مشتری برای چه چیزی پول می‌دهد (و چقدر)، می‌توانید کالاها و خدمات جایگزین یا مکمل را ارائه نمایید.

آیا یک مشتری به تازگی وامی را برای خرید خانه دریافت کرده است؟ اکنون زمان بسیار مناسبی است که به او خدمات بیمه صاحبین ملک را ارائه دهید. یا شاید متوجه می‌شوید که آن‌ها سود بالایی را برای وام خود پرداخت می‌کنند و در نتیجه می‌توانید با او ارتباط برقرار کرده و نرخ سود بهتری را به وی پیشنهاد دهید.

و البته، گزینه‌های فراوانی برای خدمات پرداخت‌سازی وجود دارد. بانکداری باز به راحتی (و با هزینه اثربخش) به شما این امکان را می‌دهد تا با اتصال به حساب‌های بانکی، پرداخت‌ها را انجام دهید. شما می‌توانید به مشتریان کمک نمایید تا به راحتی مبالغی را به حساب‌های تازه افتتاح شده، انتقال دهند یا به سرعت یک صورتحساب را مستقیماً در اپلیکیشن شما پرداخت نمایند.

فروش با بانکداری باز منطقی، امن و آسان است که منجر به نرخ تبدیل بیشتر و نرخ ریزش کمتر می‌شود.

بانکداری باز در اینجا متوقف نمی‌شود!

موارد مذکور، صرفاً تعداد محدودی از موارد کاربرد بانکداری باز هستند. روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان از بانکداری باز به منظور بهبود تجربه کاربران و دستیابی به نتایج بهتر در سفر مشتری (و نه صرفاً در صنعت خدمات مالی) استفاده نمود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  3  =