رشد ۲۰درصدی واردات تلفن همراه در هفت ماهه نخست سال جاری

انجمن واردکنندگان تلفن همراه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در هفت ماه نخست امسال، واردات و مصرف تلفن همراه در کشور ۲۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انجمن واردکنندگان تلفن همراه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در هفت ماه نخست امسال، مجموع واردات تلفن همراه به کشور ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه تلفن رسید و کاربران ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار دستگاه را وارد شبکه ارتباطی کشور کردند.

این انجمن یادآور شد: این آمار نشان می‌دهد مصرف تلفن همراه نسبت به واردات آن پیشی گرفته است. بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش مجازی می‌تواند از جمله عوامل رشد مصرف تلفن همراه در کشور باشد.

بنابر خبر اعلام شده، در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان واردات تلفن همراه هشت میلیون و ۴۰ هزار دستگاه تلفن همراه بود که از این تعداد ۸ میلیونو ۳۶۰ هزار دستگاه تلفن همراه مصرف شده است. مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد در هفت ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی مصرف و واردات تلفن همراه مواجه بوده‌ایم.

بر اساس این گزارش، شیوع کرونا و دورکاری باعث سوق پیدا کردن آموزش و کسب‌وکار به سمت فضای مجازی شد. همچنین محدودیت‌ها و تغییر سبک زندگی افراد باعث شد تا مصرف تلفن همراه در کشور افزایش یابد.

تولید تلفن‌همراه در جهان در سال ۲۰۱۸ با افول مواجه شد  اما کرونا شرایط را تغییر داد، تصور این بود که تلفن‌همراه در آینده از نظر میزان فروش، رشدی نخواهد داشت و در یک مسیر خطی پیش خواهد رفت اما با آغاز پاندمی کرونا، کل دنیا با افزایش فروش تلفن همراه مواجه شد.

پس از افزایش استفاده از تلفن‌همراه به دلیل گسترش آموزش مجازی و دورکاری، نگرانی‌هایی درباره کمبود تجهیزات تلفن‌همراه وجود داشت، اما روند تحولات نشان داد که پس از عبور از شوک اولیه، وضعیت بازارها به روال عادی بازگشته است.

بر این اساس، با آغاز سال تحصیلی جدید و با تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود، بازار موبایل به‌اندازه کافی اشباع شد و شدت گرفتن تقاضا برای خرید تلفن همراه نتوانست مشکلی در این زمینه ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  77  =  87