مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بیشتر خواهید کرد

دولت نباید در دام توزیع یارانه نقدی بیفتد

نبود اراده برای افزایش حقوق و دستمزدها با طرح توزیع یارانه نقدی در تناقض است؛ زیرا این اقدام با افزایش نقدینگی، نرخ تورم را در اقتصاد ملی افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حاج‌اسماعیلی، کارشناس اقتصادی  و تحلیلگر بازار کار در پاسخ به سوالی درخصوص توزیع یارانه نقدی با کارت‌های اعتباری در بین مردم بیان کرد: توزیع کارت‌های اعتباری و هرگونه افزایش نقدی در این شرایط تورمی باعث افزایش نرخ تورم در کشور می‌شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس حوزه کارگری و قانون کار تاکید کرد: هرچند که در این شرایط اقتصادی مردم از توزیع یارانه نقدی استقبال می‌کنند، ولی این اقدام در بلندمدت نرخ تورم را در کشور افزایش خواهد داد. او گفت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آمارهای بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی، هم‌اکنون نقدینگی کشور به بیش از ۴هزار هزار میلیارد تومان رسیده است و هیچ راهی برای کنترل این نقدینگی توسط دولت وجود ندارد و در این شرایط توزیع یارانه نقدی اقتصاد ملی را در مضیقه سختی قرار می‌دهد. او اظهار کرد: نمی‌شود به افزایش دستمزد حقوق‌بگیران متناسب با نرخ تورم تمایلی نداشته باشیم؛ ولی از طرفی برای بالا بردن اعتماد عمومی یارانه نقدی توزیع کنیم و این تناقض بزرگی است که نباید دولت در تله آن گرفتار شود. او تاکید کرد: دولت‌ها باید تلاش کنند تا در یک دوره چهارساله یک کارنامه با ثبات اقتصادی داشته باشند نه اینکه در یک مقطع کاری را انجام دهند تا ثبات اقتصادی از بین برود؛ این مثل یک تله یا دام است که هم به مردم در درازمدت آسیب می‌زند و هم اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد ملی وارد می‌کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: کاهش نرخ تورم می‌تواند مردم را به آینده امیدوار کند و شرایط معیشتی آنها را بهبود بخشد و این می‌تواند در بازار کار نیز باعث رونق کسب‌وکار شود. او تصریح کرد: یکی از راه‌های رونق اقتصادی در کشور کاهش نرخ تورم است و این شرایط برای مردم مشکل معیشتی به وجود آورده است. بنابراین در این وضعیت نباید به جای حل ساختارهای اقتصادی به دنبال توزیع یارانه نقدی باشیم. او در ادامه گفت: ممکن است که این مساله با استقبال مواجه شود؛ اما به نفع کشور نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72