ضرورت تسریع در تحقق مالیات هوشمند؛ هدف مهم وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی، به همراه رئیس کل سازمان امور مالیاتی به طور سرزده از اداره‌ کل امور مالیاتی مرکز تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مراجعه‌کنندگان و مؤدیان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از بانک رفاه، دکتر سید احسان خاندوزی در حاشیه این بازدید سرزده تأکید کرد: در تحقق فرآیند الکترونیکی شدن مالیات و ایجاد سامانه مالیات هوشمند به عنوان یکی از هدف‌گذاری های مهم وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور باید تسریع شود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر این فرآیند، پیش از این تکمیل و به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به جرائم مؤدیان در ارتباط با احکام ماده 169مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم به کار گرفته می شد، امروز شاهد طولانی شدن فرآیندها و انباشتگی پرونده ها نبودیم و وابستگی ما به سیستم سنتی و کاغذی به طور کامل از میان می رفت و در این شرایط کرونایی، حجم مراجعات مردم به مراجع مالیاتی کاهش پیدا می کرد.

دکتر خاندوزی یادآور شد: البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که با همت سازمان امور مالیاتی، امیدوارم با سرعت خیلی بیشتری نسبت به گذشته، امور مربوط به الکترونیکی شدن فرآیندها حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه یکی از شکایات پرتکرار مؤدیان در بازدید امروز، مسئله اطلاعات مربوط به سنوات گذشته ایشان و پرونده هایی  بود که برگه های مالیاتی آنها صادر شده اما در حال حاضر مبنای آن اطلاعات در دسترس نیست گفت : در این ارتباط، بخشنامه ها و اصلاحیه هایی مورد نیاز است که انشاالله  به زودی صادر می‌شود.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به ضرورت تسهیل دسترسی مردم به مسئولان گفت: در این زمینه مقرر شد، طی روزهای آتی، با صدور بخشنامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی، مردم بتوانند دسترسی بهتر و بیشتری به مسئولان مالیاتی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود و مالیات منصفانه، دریافت شود.

دکتر خاندوزی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم گفت: ظرف یک ماه آینده در تعامل سازمان امور مالیاتی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات دولت و وزارت اقتصاد به اعضای کمیسیون منتقل شده و انشاالله شاهد حمایت و هماهنگی یکپارچه دولت و مجلس از این طرح خواهیم بود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تصویب این قانون،کمک خواهد‌ کرد بخش‌های مولد با انگیزه بیشتری فعالیت داشته باشند.

خاندوزی در پاسخ به سئوالی در خصوص روند افزایش پایه‌های مالیاتی نیز تأکید کرد : وزارت اقتصاد هیچ برنامه‌ای برای افزایش پایه مالیاتی ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  ⁄    =  97