کارنامه پرداخت الکترونیک سداد طی هفت سال

از تحول در خدمات تا بانکداری دیجیتال؛

در هفتمین سالگرد تاسیس پرداخت الکترونیک سداد به کارنامه این شرکت و مهمترین خدمات و محصولاتی که در طول این سال‌ها عرضه کرده است نگاهی می‌اندازیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درست هفت سال از تاسیس شرکت پرداخت الکترونیک سداد می‌گذرد. این شرکت در سال 1393 از سوی بانک ملی ایران ماموریت یافت تا به ارائه محصولات و خدمات نوین در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی بپردازد و در مدت‌زمانی کوتاه توانسـت بـه دستاوردهای مهمی چون طراحی و اجرای کامل زیرساخت شبکه پرداخت (سوئیچ پذیرندگی و شبکه تجمیع) نائل شده و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی پی‌اس‌پی (PSP) در ایران بدل شود.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد همواره تلاش می‌کند با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا و ایجاد راهکارهای خلاقانه، پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه پرداخت باشد.

از سوی دیگر، با توجه به شرایط خاص امروز جامعه در دوران بحران کرونا و تمایل کاربران و مشتریان به دریافت خدمات آنلاین، به‌ویژه در حوزه پرداخت‌های مالی، شرکت پرداخت الکترونیک سداد به‌سمت دیجیتالی کردن سرویس‌ها و خدمات کاربردی حرکت کرده است.

در حال حاضر این شرکت عرضه‌کننده محصولات و خدمات پرداخت الکترونیکی در زمینه‌های کارتخوان (POS)، درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)، اپلیکیشن ایوا )مدیریت مالی و بانکی)، اپلیکیشن پالس (مدیریت مالی پذیرندگان) و ارائه خدمات با کد دستوری (#737*) است.

خدمات متنوع «ایوا» در حوزه بانکداری دیجیتال

توسعه و به‌روزرسانی سرویس‌هایی مانند نشان‌پرداخت، نشان اعتباری، زرنشان، ملی بازار و … از جمله دستاوردهای جدید این شرکت در حوزه بانکداری دیجیتال به شمار می‌رود. همچنین اپلیکیشن ایوا به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محصول این شرکت در حال تبدیل‌شدن به سوپر‌ اپلیکیشنی است که با اقبال مخاطبان و کاربران حوزه بانکداری دیجیتال مواجه شده است.

با ایوا همیشه می‌توان به خدمات متنوعی مانند خرید شارژ و بسته‌های اینترنت تلفن همراه، انجام کارت به کارت، دریافت موجودی تمام کارت‌های بانکی، صدور کارت هدیه مجازی، استعلام و پرداخت تمامی قبوض (آب، بــرق، گاز، تلفن همراه و تلفن ثابت)، استعلام و پرداخت جریمه‌های خودرو، خرید بلیت اتوبوس، خرید بیمه‌نامه‌های مختلف، کمک به موسسه‌های خیریه معتبر، سامانه چک صیاد، کیف پول ایوا و بسیاری از خدمات متنوع دیگر دسترسی داشت.

«نشان بانک» و بی‌نیازی به حضور مشتریان در بانک

یکی از جدیدترین و در عین حال مهم‌ترین سرویس‌های اپلیکیشن ایوا «نشان‌بانک» یا شعبه مجازی بانک ملی ایران است که کاربران را از مراجعه حضوری به بانک بی‌نیاز می‌کند. سرویس نشان‌بانک با احراز هویت مجازی کاربران، این امکان را به آنها می‌دهد تا فرآیند دریافت تسهیلات و بسیاری از خدمات بانک ملی را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

کاربران اپلکیشن ایوا همچنین می‌توانند با استفاده از «نشان‌بانک» از خدماتی نظیر افتتاح حساب، صدور کارت بانکی مجازی، صدور دسته‌چک، زرنشان، استعلام چک، پرداخت اقساط تسهیلات، باجه آنلاین، دریافت تسهیلات کرونایی و … بهره‌مند شوند.

در حقیقت خدمت جدید بانک ملی ایران، افتتاح شعب دیجیتال خود با عنوان سرویس «نشان‌بانک» است که تاکنون سه شعبه آن در اپلیکیشن‌های ایوا، شصت و بله پیاده‌سازی شده است. این خدمت را می‌توان محصولی نوین و کارآمد دانست که به مشتریان بانک اجازه می‌دهد تا در شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، امور مالی و بانکی خود را به‌صورت غیرحضوری مدیریت کنند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان، ارائه مجموعه کاملی از خدمات بانکی به مشتریان، بدون نیاز به حضور در شعبه، خصوصا در شرایط فعلی که کشور درگیر ویروس کرونا است و همچنین تسهیل استفاده از امکانات بانکی برای افراد مختلف جامعه و نیز کاهش احتمال به خطر افتادن سلامتی مشتریان، تنها قسمتی از ویژگی‌های تجربه استفاده از سرویس نشان‌بانک است.

«پالس» و ارائه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های شرکت پرداخت الکترونیک سداد «پالس» است. این اپلیکیشن به‌طور خاص برای ارائه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان (پذیرندگان حقیقی) شرکت پرداخت الکترونیک سداد طراحی شده است. پذیرندگان سداد می‌توانند با نصب پالس در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست پشتیبانی بدهند یا به ریز تمام تراکنش‌هایشان دسترسی داشته باشند.

اعلام مغایرت‌ها، راهنمای خطاها، درخواست رول، داشبورد عملکرد ابزار پذیرش و پیگیری درخواست‌ها و مغایرت‌ها، برخی از امکانات عرضه شده در این اپلیکیشن است.

به عبارت دیگر، اپلیکیشن پالس یک اتوماسیون اداری ویژه روی تلفن‌های همراه است که پذیرندگان حقیقی را قادر می‌سازد به حجم عمده‌ای از خدمات یکجا دسترسی داشته باشند؛ خدماتی که پیش از این، عرضه آنها از راه‌های متعددی چون شعب بانکی، وب‌سایت و تلفن انجام می‌شد.

به کمک این اپلیکیشن ضمن آنکه پذیرندگان می‌توانند درخواست‌های خود را با پرداخت الکترونیک سداد مطرح کنند این شرکت نیز می‌تواند به آنها اطلاع‌رسانی کند.

هدف «سداد» توسعه نظام پرداخت الکترونیکی

در حال حاضر سداد با بهره‌گیری از ظرفیت بیش از 1700 نفر نیروی انسانی که اصلی‌ترین سرمایه پرداخت الکترونیک سداد به شمار می‌روند با 37 نمایندگی شعب در سراسر کشور در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مشتریان و کاربران در صنعت پرداخت کشور است.

تبدیل شدن به برترین شرکت حوزه پرداخت الکترونیکی کشور و ارائه محصولات متنوع و تسهیل عملیات فروش، پرداخت و دریافت وجوه از طریق توسعه و بکارگیری فناوری‌های روز از جمله چشم‌اندازهای شرکت پرداخت الکترونیک سداد محسوب می‌شود.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد ماموریت اصلی خود را توسعه نظام پرداخت الکترونیکی کشور می‌داند و در انجام این ماموریت به ایجاد بستری پایدار و مطمئن برای انتقال الکترونیکی پول و ارزش‌آفرینی برای مشتریان، حذف مغایرت از چرخه تراکنش‌ها به‌منظور اجتناب از وقفه در داد و ستد و تولید ابزارهای مناسب برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط متعهد است.

 

منبع: روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7