امکان پاس‌کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف فراهم می شود

از دی‌ماه ۱۴۰۰؛

رئیس بانک مرکزی گفت: در حال حاضر در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند و همه بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در قانون جدید چک وجود دارد و بایستی اجرایی شود، موضوع ثبت، صدور و تاییدیه چک است که علاوه بر روش‌های فعلی باید از طریق خودپرداز‌ها و پیامک فراهم شود.

او ادامه داد: با کمیسیون توافق شده که از آذر ماه بانک‌ها به تدریج باید از این روش‌ها استفاده کنند و حداکثر تا پایان امسال تمامی بانک‌ها بایستی این امکان را از طریق خودپرداز هایشان برای مشتریان خود فراهم کنند.

صالح آبادی گفت: با جدیت این موضوع پیگیری خواهد شد تا به ویژه برای افرادی که به شعب بانک‌ها مراجعه می‌کنند از خودپرداز‌ها استفاده کنند.

رئیس بانک مرکزی از نحوه پاس کردن چک گفت: در حال حاضر در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند و همه بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

صالح آبادی ضمن بیان اینکه پذیرفتن چک به عنوان تضمین و وثیقه در حال حاضر محدودیت‌های قانونی دارد، بیان کرد: قرار بر این شد با همکاری کمیسیون، راهکار‌های قانونی را در این زمینه جستجو کنیم.

او در آخر تصریح کرد: این موضوع به تدریج عملیاتی می‌شود و مستلزم این است که در شورای پول و اعتبار مطرح شود که در جلسه آینده گفته خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  3  =