بسته های تحریک بازار مسکن / نزول خودرو و دلار

پیش بینی بازارها امروز 26 آبان 1400

دولت از بسته های جدید برای تحریک در بازار مسکن خبر داد. در رمز ارزها نیز بازار یکدست سرخپوش شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سه شنبه 25 آبان 1400 بازار ارز و طلا شاهد نزول قیمت طلا و قیمت دلار بود. قیمت سکه هم به تبعیت از اونس جهانی صعود کرد.

در این وانفسا البته نوسان خاصی در دلار دیده نشد، هر چند که فضای مجازی همان اعداد دیروز برای دلار قیمت گذاری می شد. با روز پُرتزریق ارز، دلار نوسان خاصی نداشت و دلار سنا دوباره به کانال 26 هزار تومان برگشت.

بازار ارز فعلا به دلیل اینکه اهرم های سیستماتیک اثر خاصی ندارند، در یک شرایط خنثی به سر می برد و قیمت ها تغییری نمی کنند. هر چند که احتمالا با انتشار گزارش های جدید در خصوص پیچیده شدن مسیر مذاکرات برجامی وین (به نقل از ادعای وال استریت ژورنال) احتمالا شاهد فعال شدن دوباره خریداران باشیم.

بازار سهام: دو سناریو روز آخر
شاخص بورس در روز پایانی هفته احتمالا در دو سناریو دنبال می شود؛ در صورتی شاخص به همان مسیر نزولی خود ادامه دهد، شاخص به پایین تر از کانال 1.4 میلیون واحد می رود و آنوقت خروج از این کانال بسیار سخت تر خواهد بود. در صورتی که شاخص در همین کانال 1.4 میلیون باقی بماند، آنوقت احتمالا از هفته بعد با مقاومت شاخص در نقطه مقاومتی، می توان شاهد رشد شاخص در خط صعودی بود.

بازار خودرو: خودرو تابعی از دلار
قیمت خودو در این روزها درحالی تابع دلار است و سیگنال خود را از دلار می گیرد که قیمت برخی از محصولات خودرویی با کاهش قیمت مواجه شدند و همچنان قیمت برخی از خودروها در حالت توقف قیمتی باقی ماند.

به نظر می رسد فعلا همه در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت جدید محصولات درب کارخانه هستند و باید منتظر ماند که تکلیف بازارها در این باره چه خواهد بود.

بازار مسکن: بسته های تحریک بازار
بازار مسکن در شراطی رکودی به سر می برد. دیشب البته در دومین جلسه شورای عالی مسکن، دولت از بسته های عملیاتی جدید تحریک تقاضا  و عرضه در بازار مسکن خبر داد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن گفته است: تا امروز که حدود 50 روز از قانون جهش تولید مسکن گذشته، ساخت حدود 700هزار واحد مسکونی  را شروع کردیم.

همچنین زمین مورد نیاز 2 میلیون و 400هزار واحد مسکونی را مهیا کرده ایم. محمود محمودزاده، معاون مسکن هم در توضیح یکی از مصوبه های جدید گفته است: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند که با مصوبه اخیر هیات دولت، دو گروه دیگر، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص نیز به گروه واجدان شرایط نهضت ملی مسکن افزوده شدند.

در جلسه دیشب شورای عالی مسکن، هفت تفاهم نامه همکاری در زمینه ساخت مسکن به امضا رسید. باید در انتظار میزان اثرگذاری تحریک های سمت تقاضا و عرضه در بازار مسکن بود.

بازار ارز دیجیتال: ورود بیت کوین به کانال 50 هزار دلار
در بازار ارز دیجیتال، سه شنبه شب آلت کوین های بازار رمزارزهایکپارچه سرخپوش شدند و افت شدیدی را تجربه کردند. بیت کوین رمز ارز شماره یک بازار نیز با عقب نشینی 6000 دلاری از اوج تاریخی خود به پایین ترین حد 10 روزه سقوط کرد. اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار نیز که هفته گذشته با ثبت یک رکورد جدید به 4900 دلار رسیده بود؛ به زیر 4300 دلار سقوط کرد.

قیمت بیت کوین در سه شنبه شب حدود ۱۰ درصد ریزش کرد و چیزی تا خروج کانال ۶۰ هزار دلاری باقی نمانده بود. اگرچه برخی هم مدعی شدند در لحظاتی خروج از این کانال را هم تجربه کرده بود. ️کارشناسان دلیل این افت قیمت را لایحه مالیات ارزهای دیجیتال می‌دانند که خبر امضای آن توسط بایدن قبل از ریزش قیمت اعلام شد.

️آپدیت تپروت بیت کوین و افزایش قیمت‌ در ماه های اخیر شاخص ترس و طمع را شدیدا افزایشی کرده بود و سرمایه گذاران صعود بیشتر را برای بازار متصور بودند. بازار رمز ارزها حالا کم کم خود را با اخبار جدی در خصوص نحوه برخورد دولت ها با آن مواجه می بیند که میتواند با خود نوسان هایی را به دنبال داشته باشد.

منبع: اقتصاد نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =