استقلال به نساجی نمی‌بازد! / پرسپولیس به‌دنبال اعاده‌حیثیت

آغاز دوباره لیگ برتر فوتبال

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در ۲ هفته اخیر لیگ برتر، با یک باخت و یک مساوی از صدر جدول فاصله گرفته‌اند، فردا کار سختی برابر تیم محمد ربیعی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لیگ برتر فوتبال ایران بعد از وقفه‌ای ده‌روزه از امروز دوباره شروع می‌شود. این مسابقات که به‌خاطر برگزاری بازی‌های انتخابی جام‌جهانی تعطیل شده بود، از امروز وارد هفته پنجم خود می‌شود. در مهم‌ترین بازی‌های این هفته، عصر فردا تیم‌های استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی به‌مصاف هم خواهند رفت و شاگردان فرهاد مجیدی فرصت خوبی دارند تا پایه‌های صدرنشینی‌شان در جدول را مستحکم‌تر از قبل کنند. سرخ‌پوشان تهرانی نیز که دو‌هفته‌ای است رنگ برد را ندیده‌اند، باید در یک بازی سخت دیگر و در رفسنجان به میهمانی مس بروند.

برنامه‌های اکبر برای خروج از بحران
شهرخودرو، تیم قعرنشین لیگ برتر، امروز کار سختی روبه‌روی تیم آماده ذوب‌آهن دارد. شهرخودرو که فقط یک‌امتیاز دارد، باید به‌مصاف ذوب‌آهن آماده‌ای برود که شش‌امتیازی است و چشم به رتبه‌های بالای جدول دارد. اکبر میثاقیان، سرمربی شهرخودرو که هفته گذشته به‌دلیل مشکل قلبی در بیمارستان نیز بستری شده بود، از این بازی می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. نکته ویژه این مسابقه برگزاری آن در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) است که بعد از حدود ۳ سال نماینده لیگ‌برتری استان را دوباره به جاده شاندیز کشانده است.

اعتراض ذوب‌آهن به تغییر زمین بازی در مشهد
روز گذشته باشگاه ذوب‌آهن اصفهان نسبت به تغییر ورزشگاه دیدار این تیم مقابل پدیده اعتراض کرد. براساس برنامه‌های ارائه‌شده سازمان لیگ که در ابتدای فصل به همه باشگاه‌های حاضر در لیگ باشگاه‌های کشور ابلاغ شد، مقرر شده بود که دیدار تیم‌های شهر‌خودرو و ذوب‌آهن اصفهان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ در زمین چمن ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار شود، ولی در کمال‌تعجب باشگاه مذکور پس از ۴ هفته بازی در زمین یادشده در اقدامی ناگهانی به بهانه آماده‌نبودن زمین و خراب‌شدن چمن به دلایل مسائل جوی، زمین مسابقه را به ورزشگاه ثامن تغییر داده است! این در‌حالی است که تیم ذوب‌آهن در دیدار قبلی خود نیز با جابه‌جایی زمین مسابقه یک روز قبل از مسابقه مواجه شده بود.

نساجی، قربانی بعدی استقلال؟
استقلال که با فرهاد مجیدی روز‌های خوبی را سپری می‌کند و با ۱۰‌امتیاز صدرنشین لیگ است، برای تداوم صدرنشینی خود باید به‌مصاف نساجی برود که با ۴ امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است. استقلال برای این مسابقه هیچ محروم و مصدومی ندارد و وریا غفوری و سیاوش یزدانی با صلاحدید مجیدی می‌توانند در ترکیب آبی‌ها به میدان بروند.

با‌این‌حال نساجی مازندران علاوه بر اینکه نمی‌تواند به‌دلیل محرومیت از حضور ساکت الهامی، سرمربی خود، روی نیمکت بهره ببرد، مسعود شجاعی و محمد قربانی را به‌دلیل دریافت کارت قرمز برابر صنعت‌نفت در اختیار ندارد. رضا جعفری و حسین زامهران هم به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند تا نساجی با ۴‌بازیکن غایب به‌مصاف صدرنشین لیگ برود.

استقلال به نساجی نمی‌بازد!
استقلال تا‌کنون ۱۳‌بار در جام حذفی و لیگ‌های مختلف با نساجی مازندران بازی کرده و شکست نخورده است. استقلال حتی در دیدار‌های دوستانه هم مغلوب نساجی نشده و در تهران هم ۵ بار از سد این تیم گذشته است. در‌مجموع استقلالی‌ها در دیدار‌های رسمی ۸ بار حریف خود را شکست داده‌اند و البته ۵ بازی ۲ تیم هم مساوی شده است.

پرسپولیس به‌دنبال اعاده‌حیثیت
شاگردان یحیی گل‌محمدی که در ۲ هفته اخیر لیگ برتر، با یک باخت و یک مساوی از صدر جدول فاصله گرفته‌اند، فردا کار سختی برابر تیم محمد ربیعی خواهند داشت. به نظر می‌رسد پرسپولیس در ادامه لیگ برتر با سیستم ۲-۵-۳ بازی خواهد کرد؛ اما کادرفنی پرسپولیس تأکید دارد سیستم مد‌نظر آن‌ها ۳-۴-۳ است که در زمان دفاع به ۱-۴-۵ تبدیل می‌شود. این سیستمی است که پرسپولیس در بازی دوستانه مقابل پدیده نیز به آن روی آورد و البته آن بازی به تساوی بدون گل رسید.

از‌این‌رو باید دید یحیی گل‌محمدی با توجه به فرصت چند‌هفته‌ای که برای ترمیم تیمش داشته است، همچنان روی این آرایش جدید اصرار خواهد کرد یا باز هم به سیستم دفاع چهارنفره روی می‌آورد. سیامک نعمتی، غایب بزرگ سرخ‌پوشان در این بازی خواهد بود؛ البته ترابی، سرلک و وحید امیری هم در اردوی اخیر تیم ملی بوده‌اند و احتمالا برای این بازی ریکاوری مناسبی نداشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =