سکه در واکنش به افت قیمت اونس طلا ۵۵ هزار تومان ارزان شد

عقب نشینی قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته نسبت به یکشنبه شب 55 هزار تومان ارزان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته در واکنش به افزایش قیمت دلار آمریکا ۷۰ هزار تومان گران شد. این فلز گران بها در روند بازار دیروز از مرز حساس ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان گذشت و در نهایت بر روی ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار گرفت.
در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب با افت قیمت اونس طلا  از مرز حساس 12 میلیون و 500 هزار تومان عقب نشینی کرد.  قیمت سکه دیشب 12 میلیون و 460  هزار تومان اعلام شد که نسبت به یکشنبه شب گذشته 55 هزار تومان پایین تر بود.  قیمت سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه شب بر روی 12 میلیون و 515 هزار تومان قرار داشت.

رمزگشایی از سقوط قیمت طلا

دلیل اصلی سقوط بهای اونس طلا، معرفی جرومی پاول به عنوان رییس دوباره فدرال رزرو از سوی رئیس جمهوری آمریکا بود. معامله گران تصور می کردند، فرد دیگری به جای پاول انتخاب شود که موافق سیاست های سهل گیرانه تر و انبساطی تر باشد، ولی چنین اتفاقی رخ نداد تا فروش های طلا زیاد شود.

معامله گران سکه امیدوارند

 یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شد، سکه افت بیشتری را تجربه نکند، امیدواری بازیگران سکه به روند روز جاری دلار است. دلار در روزهای اخیر توانسته است در مسیر صعودی قرار بگیرد و در صورتی که در روز جاری بتواند به بالای خط ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی نفوذ کند، می تواند تا حدی اثر نزول بهای اونس طلا را خنثی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  63