در بازار ارزهای دیجیتالی چه می‌گذرد؟

هشدار کلینتون درباره خطرات بیت کوین برای دلار آمریکا

در روزهای اخیر اخبار منفی متعددی درباره بیت کوین در رسانه‌های مخابره شده است؛ از احتمال ممنوع شدن این رمزارز در هند تا هشدار هیلاری کلینتون درباره آن.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت‌کوین در آغاز دیروز روندی صعودی داشت و توانست به مرز 58هزار و 500 دلاری برسد،  اما نتوانست از این سطح گذر کند.

به نظر می‌رسد در روزهای اخیر نوع نگاه‌ها به این رمزارز تا حدود زیادی با احتیاط و محافظه‌کاری همراه شده است.  از جنوب آسیا خبر می‌رسد دولت و مجلس هند تمهیداتی برای ممنوعیت بیت‌کوین اندیشیده‌اند. در لایحه‌ای که مجلس این کشور ارسا شده است ، اکثر رمزارزهای خصوصی از جمله بیت کوین ممنوع می‌شوند و زیرساخت‌های عرضه ارز دیجیتال رسمی این کشور فراهم می‌‌‌شود.

هشدار کلینتون درباره بیت کوین
همچنین، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در 2016 در نشست اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپورهشدار داد که اگر بازارهای ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کنترل نشوند، برای دلار آمریکا به یک چالش مهم بدل شده موجب بی‌ثباتی آن شوند. 

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین تاکید کرد بازارهای ارزهای دیجیتال به مقررات کارآمدتری برای محافظت در مواجهه با دستکاری های فناوری احتمالی روسیه، چین و دیگران نیازمند است.

او همچنین ضمن تاکید بر جذاب بودن نوع عملکرد رمزارزها به خطرات احتمالی این ابزارهای پولی جدید بر اقتصاد ایالات متحده و سایر کشورهای جهان اشاره و تصریح کرد: شاید این قبیل ابزارها در ابتدا آثار کوچکی داشته باشند اما در آینده می‌توانند به چالش‌های بزرگی برای اقتصاد جهان بدل شوند!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =