پیش بینی بازار سهام ۶ آذر ۱۴۰۰

نظرسنجی ها نشان می‌دهد که روز شنبه 6 آذر 1400 خریداران در سمت تقاضا با تداوم تحرکات به دنبال حرکت روبه جلوی شاخص هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاملات روز شنبه بازار سهام متاثر از رفتار بورس بازان در روز چهارشنبه با چند نشانه مثبت و چند نشانه منفی دنبال می شود.

در روز شنبه معامله گران متاثر از تداوم مسیر ورود پول حقیقی ها امیدوارند دوباره با تداوم پول حقیقی ها، از تردید خریداران کاسته شود و همین مسئله روی فعال باقی مانده سمت تقاضا بسیار کمک کند.

سیگنال گیری معامله گران بورسی از دلار

البته معامله گران در سمت تقاضا فعالند و با سیگنال گیری از قیمت دلار 29 هزار تومانی و کامودیتی ها امیدوارند خریداران با همان فعالیت کار را به پیش ببرند. با این اوصاف تردید ناشی از ابهام در دورنمای بازار سرمایه و بی اعتمادی بخشی از سرمایه گذاران، بازار را شکننده و ناپایدار کرده است.

هر چند که روایت ها نشان می دهد بازار در انتظار برای تصمیم گیری های جدید در خصوص مذاکرات برجامی وین و سند بودجه 1401 است.

با گمانه زنی ها از بودجه 1401 که سیگنال های مثبتی (همچون حذف قید دلار 4200 تومانی) هم به بازار می دهد، فعلا همچنان بازار سهام منتظر اظهارنظرهای رسمی در این خصوص و ارسال لایحه بودجه به مجلس است که قرار است در نیمه آذر به مجلس ارسال شود.

خریداران بورس فعال می شوند

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر فعالان و تحلیلگران بازار سهام معتقدند خریداران توان و محرک لازم برای حرکت رو به جلوی شاخص را در اختیار دارد و این در حالی است که با توجه به دامنه نوسانات محدود در دو روز پایانی هفته سپری شده، به نظر می رسد خریداران می توانند در سمت تقاضا بیشتر فعال شود و سهم های دلاری می توانند تحرکات خود را ادامه دهند.

برخی از سهام های ریالی ناشی از مجوز افزایش قیمت ها همچون دارویی ها نیز می توانند همان مسیر را دنبال کنند. با این وصف رفتار بورس بازان نشان می دهد که همچنان مرددند و باید منتظر ماند که وضعیت ثبات بخش در اقتصاد کی می تواند حاکم شود تا بی اعتمادی شکل گرفته در بازار کم رنگ شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  4