همه چیز درباره تحلیل تکنیکال و استفاده از آن با کمک نمودارهای رابین‌کش

حتی اگر تازه‌ وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشید، حتماً بارها کلمه تحلیل تکنیکال به گوش شما خورده است. چقدر درباره اهمیت این نوع از تحلیل بازارهای مالی می‌دانید؟ به نظر شما روش کارآمدی است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اگر سؤالات ما کمی شما را گیج کرده، اصلاً نگران نباشید! در این مطلب قرار است درباره تحلیل تکنیکال و نحوه استفاده از آن با کمک نمودارهای صرافی رابین‌کش صحبت کنیم.

آگاهی در هر بازار به شما کمک می‌کند تا از روندهای بازار جا نمانید و در نوسان‌های نفس‌گیر، شما همان کسی باشید که برگ برنده را در دسترس دارد و کمترین ضرر متوجهتان می‌شود. پس هرگز بی‌گدار به آب نزنید و بدانید قرار است با چه صرافی و با چه امکاناتی به بازار کریپتوکارنسی قدم می‌گذارید.

قبل از هر چیز بگوییم پلتفرم رابین‌کش یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارزدیجیتال ایرانی است که بازار پویایی دارد و دسترسی عالی‌ای برای کاربران خود جهت حضور در دنیای کریپتوکارنسی فراهم کرده است. حالا باید ببینیم نمودارهای رابین‌کش و تحلیل تکنیکال چه ارتباطی باهم دارند و اصلاً مزیت آنها چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال یک دید تجاری است که برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی فرصت‌های معاملاتی که با تجزیه‌وتحلیل روندهای آماری جمع‌آوری‌شده از فعالیت‌های معاملاتی، مانند حرکت قیمت و حجم، استفاده می‌شود.

برخلاف تحلیل فاندامنتال که تلاش می‌کند ارزش اوراق بهادار را بر اساس نتایج تجاری مانند اخبار، فروش و درآمد ارزیابی کند، تحلیل تکنیکال بر مطالعه قیمت و حجم تمرکز دارد. ابزارهای تحلیل تکنیکال برای بررسی روش‌هایی که عرضه و تقاضا برای یک اوراق بهادار بر تغییرات قیمت، حجم و نوسانات ضمنی تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌شود.

تجزیه‌وتحلیل تکنیکال اغلب برای تولید سیگنال‌های معاملاتی کوتاه‌مدت از ابزارهای مختلف نمودار استفاده می‌شود، اما همچنین می‌تواند به بهبود ارزیابی قدرت یا ضعف یک اوراق بهادار نسبت به بازار گسترده‌تر یا یکی از بخش‌های آن کمک کند. این اطلاعات به تحلیلگران کمک می‌کند تا برآورد کلی از بازار پیش‌رو داشته باشند و دید بهتری به دست بیاورند.

این شیوه از تحلیل در بازارهای مالی بسیاری مورداستفاده قرار می‌گیرد و بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از آنهاست. به‌طورکلی، تحلیلگران فنی به انواع گسترده شاخص‌های زیر توجه می‌کنند:

•    روند قیمت
•    الگوهای نمودار
•    شاخص‌های حجم و حرکت
•    اسیلاتورها
•    میانگین‌های متحرک
•    سطوح حمایت و مقاومت
درست اینجاست که اهمیت نمودارها در بازار مشخص می‌شوند.

نمودارهای رابین‌کش، مسیری برای چیدن استراتژی مالی

تجزیه‌وتحلیل صحیح بازار به طور مستقیم منجر به سود بیشتر می‌شود. زیرا تجزیه‌وتحلیل فنی بینش‌های مهمی را در مورد تغییرات قیمت در آینده ارائه می‌دهد. تحلیل تکنیکال به درک روان‌شناسی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در مورد بازار کمک می‌کند تا درک روشنی از آنچه انجام می‌دهند را به دست بیاورند.

نمودارها علاوه بر این که به تحلیلگر فنی امکان می‌دهد الگوها و روندها را به‌راحتی تشخیص دهد، مزیت اصلی نمودارها ارائه مختصر اطلاعات قیمت و حجم در یک مدت‌زمان است که می‌تواند توسط تحلیل‌گران تکنیکال برای بررسی نحوه واکنش بازار به رویدادهای خاص مورداستفاده قرار گیرد.

نمودارها نمایش گرافیکی اطلاعات قیمت ارز دیجیتال در طول زمان هستند. نمودارها داده‌های تاریخی را بر اساس ترکیبی از قیمت، حجم و همچنین فواصل زمانی ترسیم می‌کنند. استفاده از نمودارها به‌قدری رایج است که تحلیلگر تکنیکال را اغلب به‌عنوان چارتیست می‌شناسند.

صرافی رابین‌کش با ارائه نمودارهایی فعال و پویا از بازار ارزهای دیجیتال و در اختیار گذاشتن ابزارهای مختلف به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمزارزها کمک می‌کنند تا چارت تحلیلی خود را بررسی کنند، کندل‌ها را به‌صورت لحظه‌ای و زنده رصد کنند و پیش‌بینی‌های مختلف را در جهت استراتژی مالی به کار بگیرند.

رابین‌کش سه نوع نمودار در اختیار شما می‌گذارد:

نمودار ساده: زمان‌بندی در این نمودار به‌صورت ماهانه، هفتگی، روزانه، چهارساعته و یک‌ساعته است و کندل‌ها شمای کلی بازار را به کاربران نشان می‌دهند. در نمودار ساده شما ابزاری در اختیار ندارید و تنها روند کلی بازار را می‌بینید.

نمودار پیشرفته: زمان‌بندی در این نمودار روزانه، چهارساعته و یک‌ساعته است. در این بخش هم شما به کندل‌ها دسترسی دارید و بازار را به‌صورت زنده می‌بینید. نمودار پیشرفته تمام ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال را در اختیار شما می‌گذارد. تمام امکاناتی که در تریدینگ ویو در دسترس است، اینجا در نمودار رابین‌کش موجود است. محدودیتی ندارید و می‌توانید تحلیل‌های خود را روی این نمودار پیاده کنید.

شما اینجا نمودارهای میله‌ای، شمعی، شمعی توخالی، heikin ashi، خط، ناحیه و baseline را برای نمایش در اختیار دارید.

نمودار جهانی: در نمودار جهانی ابزارهای متفاوتی در دسترس دارید. از سوی دیگر دست شما برای انتخاب بازه‌های زمانی کندل‌ها کاملاً باز است. می‌توانید از رنج‌های مختلف تا یک دقیقه را انتخاب کنید. همچنین برای نمایش نمودارها می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف دست به انتخاب بزنید.
در این بخش نیز نحوه نمایش نمودارها می‌تواند میله‌ای، شمعی، شمعی توخالی، heikin ashi، خط، ناحیه ، baseline، renko، line break، kagi، point & figure  و range باشد.

انواع مختلفی از نمودارها برای تحلیل تکنیکال استفاده می شود. با این حال، چند نوع رایج‌تر عبارتند از: نمودار خطی، نمودار میله‌ای، نمودار نقطه‌ای و شکلی و نمودار شمعی. شما به تمام این گزینه‌ها در رابین‌کش دسترسی دارید.

جمع‌بندی

از اهمیت تحلیل تکنیکال برای داشتن یک استراتژی مالی ایده‌آل آگاه شدیم. دانستیم که تحلیل تکنیکال بدون نمودارها هیچ است و اگر داده‌های گرافیکی این نمودارها نباشد، تحلیل‌گران ابزاری برای پیش‌بینی فنی روند‌های بازار ندارد.

برای تحلیل تکنیکال باید از ابزار مختلفی استفاده کرد: الگوهای قیمتی، انواع نمودار قیمتی، اسیلاتور و اندیکاتور، الگوهای شمعی یا کندل استیک، الگوهای هارمونیک، پرایس اکشن، خطوط فیبوناچی و امواج الیوت.

صرافی ارزدیجیتال رابین‌کش در حساب کاربری به شما امکان دسترسی به سه نمودار مختلف را می‌دهد. این نمودارها، به‌ویژه نمودار پیشرفته و جهانی کمک می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای تحلیلی، وضعیت بازار و استراتژی خود را شناسایی و بررسی کنید.

رابین‌کش باتجربه سال‌ها در حوزه کریپتوکارنسی و بلاک‌چین در تلاش است تا هر روز بهترین و به‌روزترین سرویس‌ها را به کاربران ارائه دهد. کافی است همین حالا به این بازار معاملاتی مدرن بپیوندید.

علاوه بر نمودارهای تخصصی، وبلاگ رابین‌کش کمک می‌کند تا با دنیای کریپتوکارنسی و تکنولوژی بلاک‌چین بیشتر آشنا شوید. مطالعه اخبار و مقالات این وبلاگ تخصصی را از دست ندهید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3