مذاکرات هسته ای و احتیاط معامله گران دلار /پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار پشت خطی نزولی شد

با نزدیک شدن به مذاکرات هسته ای معامله گران دلار ترجیح می دهند محتاطانه تر رفتار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار ارز روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار بود. این اسکناس امریکایی تا 29 هزار و 300 تومان هم پیش رفت اما در نهایت افت کرد و بر روی 29 هزار و 80 تومان قرار گرفت. 

کمتر از 24 ساعت دیگر به آغاز ماراتن  برجام  در  8 آذر فرصت باقی مانده است. کشورهای طرف حساب  برجام  فردا برای رقابت سخت راهی میز مذاکره می شوند. این نشست را می توان خان هفتم  برجام  نامید چرا که این کشورها بعد از 6 دور مذاکره تصمیم به  برگزاری دوره هفتم  این نشست گرفته اند. 

معامله گران بازار ارز به تماشای این نبرد سیاسی نشسته اند و اخبار برجام را با دقت بیشتری دنبال می کنند. بازار پیشتر به چنین نتیجه ای رسیده بود که امکان احیای توافق هسته ای بسیار دشوار است و به همین دلیل تا مرز 29 هزار تومانی رشد کرد.  

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت دلار چه اتفاقی افتاد؟

پیش بینی  قیمت دلار از کانال هرات
در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار  بر روی 29 هزار و 80 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت جمعه  شب گذشته  180 تومان پایین رفته بود. جمعه شب در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 28 هزار و  260 تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  یکشنبه 7 آذر 1400 ارزان می شود. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم
قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته 7 هزار و 960 تومان اعلام شد.  این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز شنبه 10 تومان بالاتر بود. روز شنبه قیمت درهم با 7 هزار و 950 تومان معامله شده بود. 

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی 7 هزار و 970 تومان قرار گرفت که نسبت معاملات نقدی 20 تومان بالاتر بود. معامله گران قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  را صعودی پیش بینی کرده اند.معامله گران معتقدند که اگر درهم به بالای این قیمت طلایی برسد و 10دقیقه معامله شکل بگیرد رسیدن قیمت درهم به بالای 8 هزار تومان هم محتمل است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی
قیمت دلار فردایی شب  گذشته بر روی 29 هزارو  100تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب  170 تومان بالا رفته بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز شنبه 7  آذر  1400 را نزولی پیش بینی کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  70  =  72