پیش بینی بازار سهام ۸ آذر ۱۴۰۰

بازار سهام با چالش روبرو می شود؟

وزنه‌های عملکردی بازار سهام در شرایط برابری به سر می برد. هر چند که عرضه ها می تواند دوباره بازار را با چالش مواجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار سهام در روز یکشنبه در شرایط متعادلی به سر برد. اگرچه سمت عرضه و تقاضا هر دو فعال بودند اما نکته منفی بازار تداوم سیر خروج پول حقیقی ها از بازار است.

ارزش معاملات خُرد هم به پایین ترین ارزش خود در 6 ماه اخیر رسید. با توجه به شاخص های منفی عملکردی در بازار سهام، احتمال پیش روی شاخص در محدوده های بالا و استمرار آن کمی سخت می نماید اما بعید نیست.

نکته مثبت معاملات روز یکشنبه که می تواند معاملات دوشنبه را تحت تاثیر قرار دهد؛ تکانه ها و تحرکات مثبت سمت تقاضا بود که باعث شد با وجود خروجی پول حقیقی ها از بازار، اما در برخی تک نمادها، شاهد ورودی پول حقیقی ها بود.

البته نکته منفی معاملات یکشنبه که می تواند بازار دوشنبه را نیز تحت تاثیر قرار دهد، منفی باقی ماندن شاخص کل هم وزن و فعال بدون سمت عرضه در کوچک ترهای بازار بود که میتواند همچنان فشار سمت عرضه را پایدار باقی بگذارد.

باید به کشش بازار در طول چند ماه اخیر هم توجه کرد، چرا که اکنون افت شاخص به محدوده 1.368 میلیون واحد رسیده و کاهش بیشتر شاخص با توجه به نبود کشش برای تداوم این مسیر با چالش روبه روست.

البته کامودیتی ها بازار روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار می دهند و این در حالی است که فعلا سیگنال های مربوط به نرخ سود بانکی و نرخ دلار میتواند بازار را سمت و سودهد.

نظرسنجی : شانس عرضه و تقاضا

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که تقاضا در روز دوشنبه می تواند فعال باقی بماند، به شرط اینکه اهرم های لحظه ای بازار را تحت تاثیر قرار دهد. عرضه هم البته می تواند فشار به شاخص را تداوم بخشد. در صورت تداوم پایه های لرزان اعتماد به بازار سرمایه، نزولی شدن تداوم شاخص محتمل است. تحلیلگران و معامله گران در هر صورت معاملات دوشنبه را به طور برابری می بینند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄  11  =