پیش بینی بورس با عینک مذاکرات

تردیدها در سیگنال منفی رفتار بورس بازان

تردیدها در خصوص پیش بینی بورس امروز درحالی مطرح است که برآیند اخبار و اتفاقات دو روز گذشته، سهم بیشتری برای رشد شاخص بورس قائل است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاملات بازار سهام امروز در شرایطی دنبال می شود که بازار احتمالا سیگنالی از پایان دور نخست مذاکرات برجامی وین دریافت کرده است.

از سویی با طرح شکاف میان طرف های گفت‌وگو برای ادامه مذاکرات برجامی وین که بر مبنای آن اروپایی ها مدعی پیشنهادات غیرقابل ایران هستند، به نظر می رسد رسیدن به توافق در یک بازه کوتاه مدت شدنی نیست. همین نگرانی ها و ابهام ها می تواند سیگنال منفی برای بازار تلقی شود، هر چند که بازار می تواند اثر آن را از روی خود بردارد.

اثر افزایش قیمت دلار بر بازار سهام
از سوی دیگر با تاثیر بورس از افزایش قیمت دلار که بنا بر برخی پیش بینی ها امروز وارد کانال 30 هزار تومان می شود، بسیاری از سهام‌های دلاری می توانند با دریافت سیگنال مثبت، اثر خود را روی رشد شاخص بگذارند (دیشب معاملات پشت خطی دلار را هم به بیش از 29.7 هم کشاند).

سیگنال های مثبت خودرویی به بورس
همچنین همزمان با ارایه جزییات بیشتر از لایحه بودجه 1401 به نظر می رسد تصمیمات مهم اقتصادی در راهند که قطعا بازار سهام هم از آن بی بهره نخواهد بود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفته اخبار مهم خوبی برای بورس در راهند. از این منظر هم بازار امروز میتواند سیگنال های مثبتی از ناحیه حذف قیمت گذاری دستوری برای خودرویی ها یا تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی برای دارویی دریافت کند.

رفتار تعیین کننده بورس بازان
برآیند همه این اتفاقات، بازار را امروز در شرایط صعودی نگه داشته است. این در حالی است که به دلیل پایین آمدن شاخص و رسیدن در نقطه احتمالی بازگشت (با توجه به نداشتن کشش بیشتر برای پایین آمدن شاخص) هم ممکن است بازگشت شاخص محتمل‌تر شود.

با این وصف همه معادلات و سناریوهای چیده شده نمی تواند بازار را در شرایط هیجانی تسلیم کند، چرا که رفتار بورس بازان در این خصوص تعیین کننده خواهد بود و این رفتارهای هیجانی ممکن است هر یک از دو سناریوی صعودی یا نزولی شدن شاخص بورس را رقم بزند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: تردیدها در پیش بینی بورس امروز
تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که تحلیلگران و معامله گران بازار سهام معتقدند امروز شاخص می تواند با حرکت روبه جلو همراه باشد و خود را برای ورود به کانال 1.4 میلیون واحد آماده کند.

هر چند که ترس از رفتار هیجانی بورس بازان، آنان را هم به تردید در این باره کشانده است. با این وصف باید منتظر ماند که بازار میتواند از چرخه معیوب خودساخته بیرون آید.

منبع : اقتصاد نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  50