پرداخت‌های سریع و ایمن‌تر با خدمات جدید پرداخت مبتنی بر حساب PSD2 | پرداخت حساب به حساب در PSD2

خدمات مبتنی بر حساب PSD2 امکان پرداخت راحت‌تر، ایمن‌تر، سریع‌تر و مقرون ‌به‌صرفه‌تر از حساب به حساب را در تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های حضوری فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ یکی از دو سرویس جدید PSD2 مبتنی بر API، سرویس شروع پرداخت (PIS)است که به ارائه‌دهندگان شخص ثالث (TPP)اجازه می‌دهد تا به امکانات پرداخت بانک صاحب حساب برای شروع انتقال اعتبار SEPA دسترسی داشته باشند، مشروط بر اینکه ارائه دهنده شخص ثالث رضایت قبلی صاحب حساب را کسب کرده باشد.

کنترل کامل توسط مشتری
با دادن این مجوز برای شروع پرداخت، مشتری کنترل کامل حساب خود را حفظ می‌کند که در نهایت باعث افزایش سطح پذیرش سرویس و تسریع در پذیرش آن می‌شود.

علاوه بر این، برای تشویق بیشتر پذیرش کاربر و اطمینان از عدم خروج کاربر پس از یک بار استفاده، ارتقای تجربه کاربری برای چنین روش‌های پرداخت جدیدی با جایگزین‌های موجود در بازار ضروری است.

تجربه کاربری PSD2
پس از پر کردن سبد خرید، مشتری تصمیم می‌گیرد برای کالا یا خدمات خریداری شده از طریق حساب بانکی خود در فروشگاه‌های فیزیکی یا فروشگاه‌های آنلاین (وب یا اپلیکیشن) پرداخت کند.

در زیر ما دو وضعیت و اقداماتی که باید توسط مشتری انجام شود را بیان می‌کنیم.

سناریو 1: تجارت الکترونیک
در سناریوی تجارت الکترونیک (پرداخت‌های مبتنی بر حساب آنلاین)، مشتری ابتدا بانک خود و حساب مربوطه را انتخاب می‌کند (در بسیاری از موارد، این بخشی از فرآیند ورود مشتری در پورتال پذیرنده است).

سپس او خود را از طریق ابزار تأیید اعتبار مشتری قوی (SCA) که توسط بانکش ارائه شده است، احراز هویت می‌کند.

پس از احراز هویت موفق، تایید پرداخت را دریافت می‌کند. پس از تسویه موفقیت آمیز پرداخت، زمانی که وجوه در حساب بانکی پذیرنده موجود شود، پذیرنده یک اعلان پرداخت دریافت می‌کند. در مورد پرداخت‌های فوری، این سناریو در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد.

سناریو 2: در فروشگاه
برای پرداخت در فروشگاه، جزئیات پرداخت خرید باید به طور قابل اعتماد، سریع و بدون زحمت از سیستم کارتخوان فروشگاه به دستگاه تلفن همراه مشتری منتقل شود.

جزئیات پرداخت را می‌توان با اسکن یک کد QR، با استفاده از NFC، بلوتوث یا فناوری‌های مشابه در پایانه پرداخت یا سیستم POS پذیرنده منتقل کرد.

با این روش پرداخت حساب به حساب، مشتری همان سفری را تجربه می‌کند که در خرید آنلاین با دستگاه تلفن همراه خود، بدون کلیک اضافی تجربه کرده است.

خدمات پرداخت Worldline PSD2
علاوه بر این، تحت قوانین PSD2، تجربه کاربر ممکن است در شرایط خاص مثل پرداخت‌های کم ارزش، پذیرنده‌های مورد اعتماد یا پرداخت‌های مکرر با کلیک‌های کمتر ارتقای بیشتری پیدا کند!

مهم‌تر از همه، مشتریان به دنبال یک تجربه خرید بدون اصطکاک هستند، که از طریق آن گزینه‌های پرداخت امن و کاربرپسند می‌توانند در همه کانال‌های فروش استفاده شوند و توسط دستگاه تلفن همراهشان پشتیبانی می‌شوند دقیقاً مانند پرداخت‌های سنتی با کارت؛ امروزه پرداخت به آخرین مرحله منطقی تجربه خرید تبدیل می‌شود، جایی که آنها انتظار دارند پذیرنده عمدتاً از عملکردهایی مانند ارائه اطلاعات مربوط به محصول یا مزایای وفاداری پشتیبانی کند.

روش‌های پرداخت جدید مبتنی بر حساب، منجر به کاهش قابل توجه هزینه برای پذیرندگان نیز می‌شود.

علاوه بر این، با معرفی پرداخت‌های آنی، تسویه حساب بسیار سریعتر انجام می‌شود و برای تضمین دریافت وجه برای ذینفع نیازی به تاخیر یا منابع اضافی نیست.

همچنین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت می‌توانند از پرداخت‌های مبتنی بر حساب برای دستیابی به مشتریان جدید در بازارهای جدید، مانند پرداخت‌های خدمات عمومی، پرداخت‌های با ارزش بالا یا پرداخت‌های تجاری به کسب‌وکار استفاده کنند.

این گروه از ذینفعان عمدتاً علاقه مند به کاهش هزینه ذکر شده قبلی هستند و مایلند با دریافت مزایای اضافی مانند تخفیف یا پاداش وفاداری، مشتری را برای پرداخت با این روش‌های جدید ترغیب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  1