کارگران فناوری در آمریکا قیام کردند

افزایش انسجام اتحادیه ها؛

لیز شولر، دبیر خزانه‌داری فدراسیون کار آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی از افزایش انسجام اتحادیه‌های کارگری شرکت‌های فناوری برای احقاق حق خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، وی تصریح کرده که بخش فناوری در ایالات متحده حوزه بعدی برای سازماندهی مسائل کارگری است و کارگران این بخش درک توانایی اتحادیه‌های جمعی را آغاز کرده‌اند.

شولر افزود که فدراسیون کارگران آمریکا که متشکل از ۵۶ اتحادیه همسو و ۱۲.۵ میلیون کارگر است خواستار سازماندهی بیشتر کارکنان حوزه فناوری تحت رهبری این فدراسیون است تا آنها بتوانند حقوق خود را به دست آورند.

شرکت‌های فناوری در آمریکا به خصوص آمازون به علت بی توجهی به حقوق کارگران و کارکنان خود با انتقادهای گسترده‌ای مواجه بوده‌اند و این انتقادها در دوره شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

شولر گفت: چیزی که ما در بخش فناوری می‌بینیم، قیام کارگران است. شما به شرکت‌هایی مانند یوتیوب، گوگل، اپل نگاه کنید. کارگران آنها بارها اظهارنظر و صحبت کرده‌اند. آنها در اعتراض به مسائلی مانند عدم رعایت عدالت نژادی و آزار جنسی دست از کار کشیده‌اند. شما بدون وجود اتحادیه، قدرت جمعی ندارید و من فکر می‌کنم کارگران فناوری شروع به اتصال نقطه‌ها کرده‌اند تا توانمند شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  8