سامانه برخط خرید ارز سهمیه‌ ای راه اندازی می شود

رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از بازار ارز:

دکتر صالح آبادی امروز با حضور در میدان فردوسی تهران از راه اندازی سامانه برخط خرید ارز سهمیه‌ای خبر داد و گفت: این سامانه در یکی دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با آغاز به‌کار این سامانه صف‌های خرید ارز سهمیه‌ای برچیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، امروز (سه‌شنبه) از بازار ارز بازدید و طی این بازدید با صرافان گفت‌وگو کرد.

رئیس کل بانک مرکزی خطاب به یکی از صراف‌ها گفت: عرضه ارز به اندازه کافی وجود دارد و عرضه ارز بیشتر از تقاضاست.

دکتر صالح آبادی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما 22.4میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما 20 میلیارد دلار بوده است افزود: از ابتدای سال تا کنون درمجموع 36 میلیارد دلار ارز برای کل کالاها بخشی در سامانه نیما و بخشی در شبکه بانکی تامین شده است که نسبت به سال گذشته عرضه ارز افزایش داشته است.

رئیس شورای پول و اعتبار در همین زمینه گفت: خوشبختانه امسال دسترسی ‎بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است و از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

وی افزود: طی یکی – دو ماه آینده سامانه‌ای برای تخصیص ارز سهمیه‌ای از جمله ارز مسافرتی راه‌اندازی می‌شود تا مردم در این سامانه درخواست خود را ثبت و ارز سهمیه‌ای دریافت کنند که با راه‌اندازی این سامانه، تشکیل صف مقابل صرافی‌ها جمع می‌شود.

صالح آبادی با بیان اینکه نیازهای ارز قانونی مردم را به صورت کامل تامین می کنیم و منابع ارزی ورودی در بازارمتشکل ارزی در وضعیت مناسبی قرار دارد گفت: در همین راستا به منظور دسترسی آسان تر مردم  به حواله و اسکناس دلار، اصلاح قوانین و مقررات در برنامه و دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄    =  11