آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان مدیریت صنعتی و هلدینگ صاد برگزار شد

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان مدیریت صنعتی و هلدینگ صاد روز سه‌شنبه ۱۶ آذر برگزار شد. در این نشست علاوه بر اینکه تفاهم‌نامه همکاری این دو مجموعه با یکدیگر به‌طور رسمی به امضا رسید، با نگاهی به عملکرد سازمان مدیریت صنعتی و هلدینگ صاد، درباره برنامه‌های مشترک‌شان نیز صحبت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ صاد، با بیان اینکه تحقق تحول دیجیتال را وظیفه هلدینگ می‌داند، صحبت‌های خود را آغاز کرد. به گفته او، مفهوم تحول دیجیتال، بیشتر از اینکه به معنای ابزار و سخت‌افزار و نرم‌افزار باشد، تفکر سیستمی و نوعی فرایند است. او در ادامه با اشاره به دلیل برگزاری نشست بیان کرد: هلدینگ صاد که کاملاً متعلق به بانک صادرات ایران است، آموزش در حوزه تحول دیجیتال، پرداخت و نوآوری را رسالت جدید خود قرار داده و در همین راستا با سازمان مدیریت صنعتی طی تفاهم‌نامه‌ای همکاری خواهد کرد.

به گفته او، سازمان مدیریت صنعتی، مجموعه باتجربه‌ای است که بر گردن مدیران و شرایط علمی حاکم بر کشور حق دارد.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اهمیت موضوع تحول دیجیتال بیان کرد: موضوع تحول دیجیتال، از سه سال گذشته به‌عنوان یکی از محورهای اصلی سازمان در نظر گرفت ه‌شده و سعی کردیم در مراحل اولیه با فرهنگ‌سازی، نشر و انتشار کتب مرتبط به وقوع انقلاب صنعتی چهارم نزدیک شویم.

به گفته او، تاکنون کتاب‌های زیادی با موضوعات بلاکچین و شیوه‌های پیاده‌سازی آن، علوم داده‌، کسب‌وکارهای پلتفرمی و مدیریتی توسط سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است. کیانی با اشاره به کتاب تحول دیجیتال انتشارات سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: تحول دیجیتال با موضوعات استراتژی و  روش‌های جدید فکر کردن رابطه مستقیمی دارد.

او در خصوص همکاری با هلدینگ صاد بیان کرد: دوره مدیران جهان‌تراز در امور بانکی و بانکداری، یکی از اقداماتی است که می‌خواهیم در قالب تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ صاد پیش ببریم. به گفته کیانی، برای برگزاری این دوره، شایستگی‌ها و ویژگی‌هایی یک مدیر جهان‌تراز شناسایی و گروه‌بندی‌ شده است. این دوره تاکنون برای بانک صنعت و معدن، سازمان توسعه تجارت و… برگزار شده است و امروز با توجه به ظرفیت‌ها و رسالت هلدینگ صاد، قصد داریم دوره مذکور را در بخش‌های مورد نظر اجرا کنیم.

او با اشاره به تعامل با صاد اضافه کرد: MBA و DBA بانکداری دیجیتال از دیگر دوره‌هایی است برای اولین‌بار در کشور قرار است با همکاری صاد و سازمان مدیریت صنعتی برگزار شود. این دوره می‌تواند راهگشای همه فعالان صنعت باشد.

او با بیان اینکه تمامی دوره‌های مذکور در صورت تمایل صاد می‌توانند از طریق لینک با کشورهای آلمان و فرانسه به دوره‌های بین‌المللی تبدیل شوند، گفت: سازمان از همین‌جا اعلام می‌کند که برای برگزاری دوره‌های تکمیلی بانکداری دیجیتال مانند Post MBA آمادگی کامل دارد.

کیانی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با هلدینگ صاد اظهار کرد: علاوه بر موارد گفته‌شده، موضوعات مشاوره، چاپ و نشر مشترک، تورهای صنعتی خارجی و داخلی از دیگر مباحثی هستند که سازمان مدیریت صنعتی و هلدینگ صاد طی عقد تفاهم‌نامه دنبال خواهند کرد.

سازمان مدیریت صنعتی؛ عامل شکوفایی دهه ۴۰

ابوالفضل کیانی بختیاری در ادامه با نگاهی به قدمت ۶۰ساله سازمان گفت: سازمان مدیریت صنعتی در شرایط ورشکستگی صنعتی ایران و با هدف پرورش کادر مدیریتی به وجود آمد؛ در آن دوره صنایع فرسوده بودند و مدیریت در کشور تضعیف‌ شده بود. سازمان از همان ابتدا درک کرده بود که مدیریت و دانش مشاوره در ایران ضعیف است؛ در همین راستا مراوداتی با مؤسسات بین‌المللی انجام داد و در نهایت موفق شد روند صنعتی‌سازی را در کشور به جریان بیندازد.

به گفته او، پنج سال بعد از تأسیس سازمان توسط دکتر نیازمند، سازمان ایمیدرو شکل گرفت. مدیرانی که در سازمان مدیریت صنعتی پرورش می‌یافتند، در هلدینگ‌های زیرمجموعه ایمیدرو استخدام می‌شدند. برای همین در دهه ۴۰، شاهد شکوفایی صنعتی بودیم.

کیانی با بیان اینکه سازمان در ابتدا به‌عنوان کلینیک صنعت ایفای نقش می‌کرد، توضیح داد: سازمان مدیریت صنعتی، عارضه‌ها را شناسایی می‌کرد و سپس راه‌حل ارائه می‌داد.

به گفته او، سازمان به‌ مرور زمان در کنار رکن اصلی خود؛ مشاوره، مسائل آموزشی و توانمندسازی سازمان‌ها را هم به حیطه فعالیت‌های خود اضافه کرد.

کیانی افزود: بحث توانمندسازی سازمان، شامل تمام زمینه‌های تخصصی، کاربردی و مقطع‌دار می‌شود؛ به‌طور مثال یکی از دوره‌های مقطعی سازمان، MBA صنایع است که در مراتب بالاتر که در زمینه‌های تخصصی مانند MBA شوینده، خودرو، نفت گاز و… ارتقا پیدا کرده است. یکی دیگر از دوره‌های سازمان که به بلوغ و بالندگی رسیده، مدیریت کسب‌وکارهای تحول‌آفرین و هوشمند است.

کیانی با بیان اینکه علاوه بر دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های متداوم سازمان است، اظهار کرد: همایش بین‌المللی مدیریت منابع انسانی یکی از مهم‌ترین همایش‌های صنعت است که هفدهمین دوره آن ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

کیانی با اشاره به هفت هزار شرکت دانش‌بنیان تسهیلات‌بگیر از دولت ادامه داد: یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت سازمان، برگزاری دوره مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور است، در حال حاضر هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که تسهیلات زیادی از دولت می‌گیرند. انتظار می‌رود که این شرکت‌ها، بتوانند در مباحث تجاری‌سازی، مارکتینگ و مقوله‌های مدیریتی قدرتمند باشند. در همین راستا دوره‌های مدیریت کسب‌وکار دانش‌بنیان و مدیریت کسب‌وکارهای نوآور و دیجیتال را طراحی و عرضه کرده‌ایم.

ضرورت تدوین دوره‌های آموزشی؛ مسئولیت اجتماعی بانکداری

آرش قشمی، مدیر آکادمی صاد، با اشاره به وظایف اصلی هلدینگ بیان کرد: هلدینگ صاد دارای دو وظیفه اصلی مهارت‌افزایی و کاهش شکاف دیجیتالی است. هلدینگ علاوه بر هدایت پروژه‌های فناوری اطلاعات ‌به بانک، اجرای طرح تحول دیجیتال بانک را هم بر عهده دارد و در همین راستا، هلدینگ با برنامه‌ریزی و پایش طرح‌ها، آنها را اجرا و برون‌سپاری می‌کند.

به گفته قشمی، طراحی نقشه دانش و شناسایی شکاف شایستگی دیجیتال، طرح توسعه مهارت‌های دیجیتال در بخش سرمایه انسانی و توسعه بستر نوآوری مشارکتی در بانک از مهم‌ترین برنامه‌های کلان تحول دیجیتال بانک در هلدینگ هستند که به‌ هیچ‌وجه پیاده‌سازی آنها برون‌سپاری نخواهد شد.

قشمی ادامه داد: مهم‌ترین هدف بنیادی هلدینگ فناوری صاد توسعه آموزش بانکداری دیجیتال برای یاری‌رساندن به بانک جهت تحقق اهداف دیجیتال است.

او با تأکید بر اهمیت تربیت و پرورش نیروی انسانی بیان کرد: اهمیت موضوع بانکداری باز برای ما بسیار زیاد است؛ تا حدی که مسابقه‌ای را تحت عنوان ایده‌ برتر برای دانش‌آموزان و دانشجویان تمامی رشته‌ها طراحی کرده‌ایم. البته هدف ما در وهله اول شناسایی افراد خلاق مناطق کم‌برخوردار است، نه صرفاً افراد باهوش.

به گفته او، در مرحله اول؛ از طریق طرح‌کردن سؤالاتی، برای جمع‌آوری ایده‌های نوآورانه افراد اقدام شده و ارزیابی و انتخاب بر اساس پاسخ‌های دریافتی صورت می‌پذیرد و در مرحله دوم، با برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار و برگزاری آزمون‌های هوش و خلاقیت از برگزیدگان، فهرست نهایی برندگان هر سال مشخص می‌شود. افراد برگزیده در این مسابقه تحت پوشش حمایتی و آموزشی تا اتمام تحصیلات قرار گرفته و پس‌ از آن استخدام آنها در بانک به‌عنوان سرمایه‌ انسانی قطعی است.

کیانی نیز بعد از شنیدن صحبت‌های قشمی بیان کرد: این روزها که به‌دلیل افزایش مهاجرت با کمبود منابع انسانی مواجه شده‌ایم، اقدامات سازمان‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سازمان مدیریت صنعتی هم در همین راستا اساسنامه‌هایی را تدوین و برای شرکت نفت دوره‌های مرتبط برگزار کرده است. ما همچنین می‌توانیم برای موضوع مسئولیت اجتماعی در صنعت بانکداری دوره‌های آموزشی تعریف کنیم.

کیانی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: هیچ‌کس به دانش‌آموخته‌های مدیران بانکی بازنشسته دسترسی ندارد، در حالی‌ که شاید برخی بخواهند از اقدامات و تحولاتی که مدیران  پیشین داشته‌اند، آگاهی پیدا کنند. دسترسی به روند رشد مدیران و اقدامات آنها یکی دیگر از طرح‌هایی است که برای تحقق آن با هلدینگ صاد همکاری خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  75  =  80