چند درصد از شرکت های از داده های خود محافظت نمی کنند؟

علیرغم افزایش قوانین بین المللی در خصوص محافظت از داده ها بررسی ها نشان می دهد 33درصد از شرکت های آمریکایی سیستم هایی را برای نظارت و محافظت از داده های داخلی خود راه اندازی نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش BigID و ServiceNow نشان می‌دهد که 33 درصد از شرکت‌های آمریکایی به‌طور فعال سیستم‌هایی را برای نظارت، ذخیره و محافظت از داده‌های داخلی خود راه‌اندازی نمی‌کنند، علیرغم افزایش قوانین بین‌المللی که آن را الزامی می‌کند و خطرات قانونی مرتبط با سرقت داده‌ها را افزایش می‌دهد.

این مطالعه مشترک همچنین نشان داد که شرکت‌های آمریکایی موضوع مدیریت داده‌ها را به صورت یکپارچه حل نمی‌کنند. در عوض، این مسئولیت توسط ترکیبی از دفاتر شرکتی، ازجمله حقوقی، انطباق و مدیریت ریسک، نظارت می‌شود، که می‌تواند منجر به شکست در ارزیابی تهدیدها یا نگاه کردن به مدیریت داده‌ها به شیوه‌ای منسجم شود.

هدر فدرمن، مدیر ارشد حفظ حریم خصوصی در BigID گفت: «راهبردهای حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نه‌تنها نقش مهمی در حفظ سلامت یک سازمان دارند، بلکه گرداب قانونی ناشی از انطباق غیرقانونی را نیز به حداقل می‌رسانند.

Vasant Balasubramanian، معاون و مدیر ارشد واحد کسب‌وکار ریسک در ServiceNow، گفت: جریان کاری منسجم، قابل‌اعتماد و مبتنی بر سیاست برای سازمان‌ها ضروری است تا با نیازهای حریم خصوصی در دنیای ترکیبی کار ما مقیاس شوند.

100 متخصص فناوری اطلاعات برای سنجش اهمیت امنیت داده‌ها برای سازمانشان و اینکه چه استراتژی‌هایی برای اطمینان از آن به کار می‌گیرند، موردبررسی قرار گرفتند. در زیر جزئیات دیگری از این نظرسنجی آمده است:

برگه‌های اکسل همچنان پرمصرف‌ترین ابزار برای مدیریت حریم خصوصی داده‌ها و انطباق با 53 درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش داده‌اند که بر آن تکیه می‌کنند. اتکای شدید به ابزارهای دستی، توانایی مدیریت فعالانه داده‌های حساس و تنظیم‌شده را کاهش می‌دهد.

سازمان‌ها در تلاش برای حفظ موجودی داده‌های دقیق در سراسر چشم‌انداز داده‌های خود هستند. 40 درصد از پاسخ‌دهندگان به‌سادگی داده‌ها را در منابع ساختاریافته اسکن و شناسایی می‌کنند، درحالی‌که 12 درصد هنوز داده‌ها را در مکان‌های ساختاریافته و بدون ساختار تجزیه‌وتحلیل نکرده‌اند. " حریم خصوصی داده‌ها و حاکمیت" و "ارزیابی و مدیریت ریسک" اهداف اصلی ابتکارات حفظ حریم خصوصی در سازمان‌ها بودند که به ترتیب 78 درصد و 74 درصد از پاسخ‌دهندگان آن‌ها را گزارش کردند.

 

منبع: helpnetsecurity

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  96