مدیرعامل پیشین بیمه ایران، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد شد

وزیر اقتصاد و دارایی در حکمی دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل پیشین بیمه ایران را به عنوان معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیر اقتصاد در این حکم، به اولویت های برنامه ای این معاونت همچون: مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک های دولتی، طراحی نظامات بهره ور و هوشمند برای مقابله با تحریم های ظالمانه در حوزه های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی و ارتقای کارایی و اثر بخشی شرکت های دولتی با واگذاری دارایی های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی های این شرکت ها، تأکید کرده است.

بر اساس این گزارش، برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی و طراحی نظام نظارتی مؤثر و کارآمد و مدرن در حوزه های بانکی و بیمه ای  از جمله اولویت های برنامه ای است که وزیر اقتصاد در این حکم، بدان اشاره داشته است.

حسینی در کارنامه مدیریتی خود دارای سوابق متعددی از جمله؛ معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو کمیسیون اقتصادی هیات دولت، عضو کمیسیون تخصصی شورای پول و اعتبار، عضو شورای اقتصاد کشور و عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

همچنین ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور، بخشی دیگر از سوابق مدیریتی حسینی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  4  =