اصلاح نظام بانکی از واجبات است

شاکری:

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نظام بانکی باید به نحوی اصلاح شود که تمام منابع بانک ها وارد چرخه تولید و اشتغال زایی شده و آثار اصلاح این نظام در اقتصاد کشور مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اقبال شاکری با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، بیان کرد: اصلاح نظام بانکداری مسئله بسیار مهمی است. رئیس مجلس نیز در نشست مشترک مجلس و دولت به این موضوع اشاره داشت که ساماندهی نظام بانکی یکی از اولویت های نشست سران سه قوه است و مجلس هم توقع دارد این نظام اصلاح گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود یک ماه پیش رییس جمهور در نامه ای به وزیر اقتصاد تاکید کرد که ساماندهی نظام بانکی را به عنوان یک اولویت دنبال کنید، همچنین رئیس جمهور در این نامه تاکید کردند در قوه قضاییه هر موضوعی را که دنبال می‌کردیم ردپای بانک ها در آن بود پس وزارت اقتصاد در اصلاح نظام بانکی باید کاری کند که بانک ها در خدمت تولید باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها باید تمام منابع خود را در خدمت تولید قرار داده که نتیجه آن اشتغال زایی باشد، امروز بانک ها اینگونه عمل نمی کنند. امروز در گزارشات تخصصی ارائه شده نقش بانک ها در افزایش تورم، نقدینگی و انحراف منابع بانک ها به ویژه بانک های خصوصی بسیار زیاد است. این نظام غلط یکی از مشکلات اصلی کشور است.

شاکری در پایان با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در بلند مدت میسر است، تاکید کرد: بنظر بنده حرکت دولت به این سمت آغاز شده و ما باید آثار اقدامات دولت در این حوزه را سال آینده اواخر بهار مشاهده کنیم. باید آثار ساماندهی نظام بانکی در اقتصاد کشور مشهود باشد. بانک ها باید تسهیلات با نرخ سود مناسب را در اختیار مردم، واحدها و شرکت ها برای گام برداشتن در جهت تولید قرار دهند نه اینکه تسهیلات را به عده ای خاص که آن را باز نمی گردانند بدهند. اصلاح نظام بانکی یکی از واجبات است که در دولت سیزدهم باید نسبت به آن اقدام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70