حکمرانی مجازی| داده‌ها را در اختیار محققان قرار دهید

سه سناتور آمریکایی، شامل دو دموکرات و یک جمهوری‌خواه، از تقدیم لایحه‌ای خبر داده اند که بر اساس آن شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، ملزم هستند به برخی از محققان اجازه دسترسی به داده‌های خود را بدهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  به نقل از رویترز، کریس کونز و امی کلوبوچار، دو سناتور دموکرات، این لایحه را به همراه راب پورتمن جمهوریخواه تدوین کردند.

بر این اساس، شبکه های اجتماعی ملزم به انتشار داده‌های داخلی خود بوده و باید به محققان مستقلی که پروژه‌هایشان توسط بنیاد ملی علوم تایید شده، کمک کنند. این بنیاد یک آژانس مستقل فدرال در آمریکا محسوب می شود.

دفاتر این سه نفر در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «محققان می‌توانند داده‌ها را بررسی کرده و یافته‌های مربوط به تأثیر پلتفرم‌ها را برای عموم منتشر کنند». در طول این فرآیند، حریم خصوصی کاربران حفظ می شود.

 شرکت‌هایی که نتوانند داده‌های مورد نظر را تحویل دهند، ممکن است با مجازات های کمیسیون تجارت فدرال مواجه شوند و ممکن است مصونیت خود را طبق قانون از دست بدهند و در قبال پست‌هایی که توسط کاربران یا سایر اشخاص ثالث ارسال می‌شوند، مسئول تلقی شوند. هنوز مشخص نیست این لایحه با اقبال عمومی در میان سایر نمایندگان مجلس نمایندگان مواجه می شود یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄  15  =