پیش بینی بازارهای ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | قیمت دلار کوتاه آمد

بازارها اکنون منتظر سیگنال های جدید از وین هستند و به نظر می رسد بیشتر بازارها زیر سایه مذاکرات در وضعیت ثباتی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها پس از دریافت سیگنال های بودجه ای، اکنون در انتظار سیگنال های مربوط به مذاکرات برجامی در وین هستند.

بازار ارز | دلار کوتاه آمد
در معاملات بازار ارز، شاهد فروکش کردن قیمت ها از محدوده های قبلی با دریافت سیگنال های کاهشی هستیم. دلار در بازار آزاد محدوده های پایین تر قیمتی را دیده و به نظر می رسد فروش نقدی دلار آزاد در بازار تقریبا 200 تومان از نرخ‌های سایت و فضای مجازی پایین‌تر بود که این مسئله می تواند نشاندهنده برگشت انتظارات باشد.

بازار سهام | در آستان خروج از کانال 1.3 میلیون واحد
در بازار سهام با تقلیل انتظارات خوش بینانه بورس بازان از سند بودجه 1401، شاخص با فشار سمت عرضه شاهد دوری دیگری از نزول بود؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس در محدوده ابتدایی 1.3 میلیون واحد ایستاد و اکنون در صورت تداوم رفتار روز قبل که با توجه به شاخص های عملکردی بازار سهام محتمل است، میشود حدس زد خطر خروج از کانال 1.3 میلیون واحد را میتوان احساس کرد. در صورت ورود به کانال 1.2 میلیون واحد چه بسا بازار میتواند سطوح دیگر مقاومتی را از هم دست بدهد.

بازار خودرو | نه خریداری هست، نه فروشنده
بازار خودرو زیر سایه مذاکرات هسته ای و حرکت دلار در شرایط انتظار به سر می برد. نه خریداران و نه فروشندگان تمایلی به خرید و فروش ندارند. البته از وین هم سیگنال های مثبت به گوش می رسد و هم سیگنال های منفی اما با همه این اوصاف قیمت خودرو هم برای ایران خودرو و هم سایپا بدون تغییر قیمت دنبال شد.

بازار مسکن | هزینه وام مسکن در رکورد بی سابقه
هزینه وام مسکن در روزهای پایانی پاییز 1400 شروع به ثبت رکوردهای بی سابقه کرده است. در این مقطع زمانی قیمت وام به بالاترین سطح خود حداقل در یک سال و نیم اخیر رسیده و هزینه وام را برای متقاضیان متاهل در تهران به سطح 46 میلیون تومان ارتقا داده است. به نظر میرسد بازار مسکن همچنان در موقعیت و شرایط رکودی به سر می برد؛ اگرچه نشانه‌هایی در برخی مناطق پایتخت دیده می شود اما همه در انتظار اثر تصمیمات دولت بر بازار مسکن از ناحیه طرح تولید نهضت ملی مسکن هستند.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین پشت سد مقاومتی
 بیت کوین در روزهای اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرد و چند بار در آستانه عبور از سد مقاومتی مهم 50 هزار دلاری قرار گرفت، اما هر بار با مقاومت فروشندگان در سمت عرضه روبرو شد.روز شنبه هم به کانال 47 هزار دلار رفت و مجددا به محدوده 48 هزار دلار بازگشت. با این حال  بیت کوین دیروز عصر با ثبت رشد 2.1 درصدی به 49 هزار و 551 دلار رسیده است و ارزش بازار آن حدود 926 میلیارد دلار شد. مک‌گلون، تحلیلگر بلومبرگ انتظار دارد که ۲۰۲۲ سال موفقی برای بیت کوین و طلا باشد. او گفته است که قیمت بیت کوین در سال آینده میلادی به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و طلا نیز با قیمت ۲,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  25