شرکت های دولتی تا اردیبهشت سال آینده گزارش سالانه خود را ارائه کنند

وزیر اقتصاد و دارایی:

وزیر اقتصاد گفت: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی تا آخر اردیبشهت‌ماه سال آینده مکلف شدند گزارش سالانه خود را تنظیم و ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید احسان خاندوزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی بودجه شرکت‌های دولتی اظهار کرد: پنج نقطه درباره شرکت‌های دولتی وجود دارد که باید با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی به سمت اصلاح آن حرکت کرد.

وضع موجود ناشی از آسیب‌های این پنج نقطه آسیب‌پذیر است که اگر اصلاح نشود سال آینده هم همچنان نارضایتی از وضعیت شرکت‌های دولتی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی و در همین سه ماه ابتدایی دولت سیزدهم اقدامات موثری درباره مسائل اقتصادی شرکت‌های دولتی انجام دادیم اولین ماه کاری دولت سیزدهم وزارت اقتصاد لایحه نظام شرکت‌داری بخش عمومی ایران را تقدیم هیات وزیران کرد در این لایحه تمامی چالش‌ها دیده شده است.

همچنین سه ماه زودتر از موعد قانونی صورت حساب عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی ارائه شد که کمک شایانی به دیوان محاسبات کرد.

وزیر اقتصاد در توضیح نقاط آسیب‌شناسی گفت: مساله بودجه شرکت‌های دولتی با بسیاری از ارقام بودجه عمومی ماهیت متفاوتی دارد و قابلیت جمع کردن با مواردی همچون مالیات و فروش اموال مازاد را ندارد. این اشتباهی است که درباره بودجه شرکت‌های دولتی رخ می‌دهد.

مالیات واحدهای تولیدی ۵ درصد کاهش می‌یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس احکام پیشنهادی بودجه سال آینده مالیات واحدهای تولیدی ۵ درصد کاهش می‌یابد.
وی گفت: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده افزایش درآمدهای مالیاتی از محل جوگیری از فرار مالیاتی و مالیات بر فعالیت‌های دلالی و سوداگرانه محقق می‌شود.

وی افزود: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد احکام بر زمین مانده در خصوص اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هرچه زودتر عملیاتی شود و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  65