ردپای مالک فیس بوک در قرارداد ۶۰ میلیون دلاری برای نام مِتا

شرکت “مِتا پلتفرمز” که مالک شبکه رسانه اجتماعی فیس بوک است، پشت قرارداد ۶۰ میلیون دلاری برای خرید دارایی‌های علامت تجاری بانک منطقه‌ای آمریکایی “مِتا فایننشیال گروپ” قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این توافق منعکس کننده این حقیقت است که نام مِتا (Meta) تا چه حد برای این غول فناوری اهمیت پیدا کرده است. این شرکت فعالیتهایش را روی مِتاورس – فضای دیجیتالی که از طریق اینترنت و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها قابل دسترس است- متمرکز کرده است و انتظار دارد این سرمایه‌گذاری در سالهای آینده به ثمر بنشیند.

مِتا فایننشیال در اظهاراتی به رگولاتوری اعلام کرد یک شرکت از دِلاور به نام Beige Key LLC توافق کرده است حقوق جهانی برای نامهای این شرکت را به مبلغ نقدی ۶۰ میلیون دلار خریداری کنند. این شرکت نام مالک Beige Key  را افشا نکرده بود.

با این حال یک سخنگوی "مِتا پلتفرمز" دست داشتن این شرکت در توافق مذکور را تایید و اعلام کرد شرکت Beige Key زیرمجموعه "مِتاپلتفرمز" است و ما دارایی‌های این نام تجاری را خریداری کرده‌ایم.

فیس بوک در اکتبر اعلام کرد شرکت مادرش به "مِتا پلتفرمز" تغییر نام داده است. این غول فناوری که سرمایه‌گذاری سنگینی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته است، مِتاورس را جانشینی برای اینترنت موبایل می داند.

شرکت "مِتا پلتفرمز" هفته گذشته اپلیکیشن Horizon Worlds را که پیش از آن تنها با دعوت قابل دسترس بود برای همه گشود. در این اپلیکیشن کاربران هدست واقعیت مجازی "کوئست" (Quest) می توانند به شکل آواتار به بازی و تعامل با کاربران بالای ۱۸ سال در آمریکا و کانادا بپردازند.

شاید بیش از یک دهه زمان لازم باشد تا مفهوم مِتاورس که اکنون از سوی چندین شرکت سیلیکون‌ولی شنیده می شود، به طور کامل درک شود.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی "مِتا پلتفرمز" اظهار کرد" این شرکت پیش از این که تغییر نام فیس بوک اعلام شود، با "مِتا فایننشیال" مذاکراتی داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −  35  =