میراث دیجیتالی برای کاربران آیفون

گوش ما پس از مرگ به دست چه کسانی می افتد؟

شرکت اپل به‌روزرسانی مهم iOS ۱۵.۲ را منتشر کرد که شامل قابلیت جدیدی به نام میراث دیجیتالی (Digital Legacy) است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این تغییر به کاربران اجازه می‌دهد افراد خاصی را انتخاب کنند که می‌توانند پس از مرگ آنها، به حساب اپل‌شان دسترسی پیدا کنند.

تاکنون دسترسی به حساب اپل عضو خانواده یا دوستی که درگذشته بود، برای عزیزانشان بسیار دشوار بود. بازماندگان شخص بدون کد ورود تلفن یا اطلاعات آی کلود، برای دسترسی به اطلاعات دیجیتالی فرد متوفی، گاهی مجبور می شدند حکم دادگاه دریافت کنند. این دسترسی می تواند به بازماندگانی که به شماره‌های تلفن، ایمیل‌ها، کلمات عبور، یادداشت‌ها و اطلاعات دیگر فرد متوفی نیاز دارند، مفید باشد.

مخاطبان انتخاب شده می توانند پس از درگذشت کاربر، به اطلاعات ذخیره شده در آی کلود مانند تصاویر و اسناد دسترسی پیدا کنند البته باید کلید دسترسی ویژه و یک نسخه از گواهی فوت وی را داشته باشند.

کاربران میراث دیجیتالی افرادی را انتخاب می کنند که احتمالا به گواهی فوت آنها دسترسی داشته باشند.

برای تنظیم قسمت میراث دیجیتالی، کاربران پس از به روزکردن سیستم عامل دستگاه و دریافت نسخه iOS ۱۵.۲  باید این مراحل را طی کنند:

قسمت تنظیمات در گوشی آیفون را باز کرده و به روی نام خود در بالای صفحه بزنند. قسمت "کلمه عبور و امنیت" را انتخاب کنند و سپس مخاطبان میراث (Legacy Contact) را انتخاب کنند. نام پنج نفر از اعضای خانواده یا دوستانشان را انتخاب کنند. کاربر کد دسترسی دریافت خواهد کرد که باید آن را چاپ کرده و در مکان امنی در کنار اسناد دیگرش نگهداری کند. مخاطبان میراث دیجیتالی باید این کد و گواهی فوت را برای دسترسی به حساب کاربر ارائه کنند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، مخاطبان میراث می توانند برای تقاضای دسترسی پس از فوت کاربر، به وب سایت اپل مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  58