پیش بینی بازارها چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰

ارز، سهام، خودرو، مسکن و ارز دیجیتال

بازارها در شرایط انتظاری به سر می‌برند. تعیین تکلیف مذاکرات وین تا قبل از سال جدید میلادی میتواند سیگنال جدیدی به بازارها بدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارها همچنان در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات وین هستند و همه معامله گران به نوعی در شرایط انتظار به سر می برند.

بازار ارز | دو نیمه متفاوت قیمت دلار

بازار ارز روز سه شنبه دو نیمه متفاوت را از سر گرفت؛ در حالی که در نیمه ابتدایی معاملات شاهد ریزش قیمت ها به کانال 29 هزار تومان و حتی تا دقایقی به 28 هزار تومان بودیم اما به یکباره بعد از انتشار برخی اخبار مبنی بر ناامیدی اروپایی ها از روند مذاکرات، قیمت ها به کانال 30 هزار تومان برگشت. البته این روند نوسانی در بازار ارز واقعا توجیه منطقی و بنیادی ندارد چون اتفاق خاصی در وین نیفتاده است. رفتار معامه گران ارز هم در تابعی از هیجان برای ریزش قیمت ها شکل مقاومتی به خود گرفته است.

معامله‌گران فنی به دو نکته اشاره می‌کنند: مورد اول درمورد نرخ نقدی دلار غیررسمی است که به عقیده آن‌ها با رسیدن نرخ به سطح حمایتی 29 هزار و 200 تومان، در این ناحیه فشار تقاضا بیشتر و نرخ افزایشی شد. نکته دوم درمورد هیجان است. این معامله‌گران با نگاه به درهم و سکه می‌گویند که باتوجه به اینکه این دو بازار بیشتر نظاره‌گر بودند پس نباید رفتار هیجانی داشت.

بازار سهام | واکنش احتمالی معامله گران به یک خبر

در بازار سهام شاخص بورس در کانال 1.2 میلیون واحد با جبهه مقاومت شاخص سازها روبه روست. برای معاملات امروز انتشار برخی خبرها همچون بسته محرک بورس وزارت اقتصاد می تواند روی روند دادوستدها اثر بگذارد، هر چند که مختصات کنونی بازار سهام گویای این نکته است که با توجه به رفتار هیجانی حقیقی ها و خروج سرمایه از بازار سهام بسیار سخت است بتوان در یک بازه کوتاه مدت از بهبود اوضاع خبر داد. در معاملات امروز فشار عرضه ها با توجه به روز آخر هفته می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد اما باید منتظر واکنش بورسی ها باشیم.

بازار خودرو | خودروی 300 میلیون تومانی را کسی نمی خرد!

در بازار خودرو هم برای محصولات ایران خودرو و هم سایپا تغییر قیمتی شکل نگرفت. با وجود فشار کاهشی قیمت ها در بازار ارز، انتظار می رفت که قیمت ها در بازار خودرو هم دست خوش تغییر شوند اما معامله گران تغییری در قیمت ها ایجاد نکردند. بازار اگرچه بدون تغییر قیمت دنبال می شود اما خرید و فروش خاصی هم صورت نمی گیرد. برخی از افزایش تقاضا برای خودروهای کارکرده و پایین آمدن تقاضا برای خودروهای بالای 300 میلیون تومانی خبر می دهند.  

بازار مسکن | سیگنال اوراق تسه مسکن

در مهمترین رویداد که به نظر به طور مستقیم بازار اوراق تسه را تحت تاثیر قرار دهد، رویداد مربوط به نصف شدن هزینه وام مسکن بود. محمد حسن علمداری، عضو هیات مدیره بانک مسکن گفته است: متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق، برای دریافت این تسهیلات می توانند تنها برای دریافت ۵۰ درصد از میزان تسهیلات درخواستی اقدام به خریداری اوراق کنند و ۵۰ درصد تسهیلات دیگر بدون خرید اوراق و از محل منابع تسهیلات بدون سپرده به آن ها پرداخت می شود؛ این بدان معناست که هزینه خرید اوراق بانک مسکن با کاهش 50 درصدی روبه رو شد که به شدت می تواند روی اوراق تسه و بازار مسکن سیگنال بدهد. براساس گزارش های میدانی با وجود ریزش قیمت مسکن در برخی نواحی در پایتخت، اما به طور کلی بازار مسکن در جنوب شهر تهران در رکود و ثبات قیمتی به سر می‌برد.

بازار ارز دیجیتال | حمام خون در بازار رمز ارزها

دیروز بیت کوین در پایین ترین قیمت، 45 هزار و 672 دلار را در روز تجربه کرد . تحلیلگران تاکید می‌کنند الگوی تحلیل تکنیکال کلاسیک و داده های زنجیره ای احتمال سقوط این رمزارز را به محدوده 40 هزاردلاری بعید نمی‌دانند.

بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته سقوط سنگینی را تجربه کرد و اغلب رمزارزها به رنگ قرمز درآمدند، اما برنده اصلی بازار، دوج کوین بود که با سیگنال مهم ایلان ماسک جهش فوق العاده ای را به ثبت رساند.  مدیرعامل تسلا در توییتر خود نوشته بود: تسلا پذیرش دوج کوین را برای فروش برخی از محصولات خود آغاز خواهد کرد و پس از آن باید ببینیم که چطور پیش می‌رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  14