پرداخت بیش از ۴۰۳ هزار فقره وام ودیعه مسکن از ابتدای امسال

از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا تاریخ ۲۲ آذرماه سالجاری تعداد ۴۰۳.۱۸۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن جمعاً به مبلغ ۱۱۶.۶۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی آمار حاکی از آن است به تفکیک مبلغ 47,514 میلیارد ریال در سال 1399 و مبلغ 69,138 میلیارد ریال تا تاریخ 22 آذرماه سالجاری تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. در همین راستا مبلغ 24,470 میلیارد ریال تسهیلات نیز متقاضی توسط بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند و در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در 22 خرداد سال 1400 مقرر شده است که به منظور حمایت از مستاجرین، از محل مانده مصرف نشده سهمیه ابلاغی بابت تسهیلات قابل اعطاء به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در سال‌جاری تا سقف 100.000 میلیارد ریال تسهیلات به مستاجرین واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی اعطاء شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به سیستم بانکی معرفی شوند که صرفاً در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.

بر اساس استعلام  انجام شده از سامانه مربوطه مستقر در وزارت راه و شهرسازی در سال‌جاری تا تاریخ 22 آذر سال 1400 تعداد 556.907 نفر جمعاً به مبلغ 222.039 میلیارد ریال در سامانه اشاره شده ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات یادشده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

همانگونه که مشاهده می‌شود متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا تاریخ مورد اشاره مبلغ 122.039 میلیارد ریال بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده است و بدیهی است که معرفی متقاضیان بیشتر از سهمیه‌های بانکی منجر به عدم پذیرش متقاضیان از سوی بانک‌های عامل و در صف انتظار ماندن متقاضیان شده و بانک‌های عامل نیز هیچگونه تعهدی نسبت به پذیرش متقاضیان فراتر از سهمیه‌های ابلاغی ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  48