ارتقای عملکرد «پرداخت الکترونیک سپهر»؛‌ بیانگر انضباط مالی و بهبود سبد خدمات

سومین همایش دفاتر استانی شرکت «پرداخت الکترونیک سپهر» با هدف ارائه عملکرد شرکت و ترسیم اهداف آتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سومین همایش دفاتر استانی شرکت «پرداخت الکترونیک سپهر» با هدف ارائه عملکرد شرکت و ترسیم اهداف آتی، چهارم مهرماه در هتل فردوسی تهران با حضور مدیران ارشد بانک صادرات از جمله محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات، حمزه آقابابایی، مدیرعامل شرکت «پرداخت الکترونیک سپهر» و دیگر مدیران و کارکنان مجموعه برگزار شد.

چشم‌انداز «پرداخت الکترونیک سپهر» رتبه پنجم صنعت مالی تا پایان سال مالی جاری است

در ابتدای این رویداد، آقابابایی در گفتگو با «عصر بانک» هدف از برگزاری همایش را مرور عملکرد شرکت طی دوره 24 ماهه اخیر و ترسیم اهداف و چشم‌اندازهای سال مالی جاری و آتی عنوان کرد و گفت: طی سه ماهه باقیمانده تا پایان آذرماه به‌عنوان سال مالی برنامه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: هدف‌گذاری برای سال مالی آینده نیز مبتنی بر شاخص‌ کلیدی عملکرد (KPI) است و امید است با همفکری و هم‌افزایی بین همکاران، دستیابی به اهداف موردنظر به بهترین شکل صورت گیرد.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر، پرداخت الکترونیک سپهر با 36 دفتر و 4 باجه و بیش از هفت صد هزار دستگاه پوز نصب‌‌شده  در کل کشور، سهم 6 درصدی از مبلغ تراکنش‌‌ها را به خود اختصاص داده اما هدف‌گذاری مجموعه بالاتر از این سطح است و طبق پیش‌بینی مقرر شده تا پایان سال مالی از رتبه هفتم شرکت‌‌های پرداخت به جایگاه پنجم صنعت مالی دست یابد.

آقابابایی در مورد مهم‌ترین خدمات به پذیرندگان ‌توضیح داد: دفاتر استانی در وهله اول مسئولیت پشتیانی دستگاه‌های پوز و پذیرندگان اینترنتی همچنین تعریف پروژه‌ها و ارائه محصولات جدید مبتنی بر نیاز هر استان را بر عهده دارد.

وی در ادامه گفت: البته به‌تازگی چند طرح جدید نیز مانند تعمیر دستگاه‌های کارتخوان در محل دفاتر و بهسازی و نوسازی دفاتر نیز جزء خدمات قرار گرفته و تلاش می‌شود با افزودن چند بانک جدید به سبد مشتریان شرکت بتوان ارتباط معنادار سازنده‌ای بین استان‌ها، دفاتر و بانک‌های عامل در دفاتر استانی ایجاد کرد.

توکن «دایادایموند»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر درباره آخرین راهکارهای شرکت اظهار داشت: توکن «دایادایموند» مبتنی بر بلاکچین با پشتوانه الماس، محصول جدید پرداخت الکترونیک سپهر است که این توکن قدرت تسهیلات‌دهی به مشتریان را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث ارتقای ارزش افزوده شود.

وی افزود: محصول باشگاه مشتریان با نام «پاس تو» نیز محصول دیگری است که تجربه کاربری جدید را برای پذیرندگان فراهم می‌آورد و با تعریف امتیازات جدید و سطح‌بندی مشتریان موجب ارتقای سرویس به مشتریان خواهدبود.

«پاس» بیشترین نرخ رشد منبع را در سال گذشته به‌دست آورد

آقابابایی در جمع مهمانان حاضر در سومین همایش دفاتر استانی شرکت پرداخت الکترونیک سپهر گزارشی از عملکرد شرکت در بازه زمانی خرداد 1401 تا مرداد 1403ارائه داد و در ابتدا به رشد شاخص‌‌ها اشاره کرد و گفت: این مجموعه به رشد 158 درصدی تعداد سهام، 5.78درصد سرمایه مازاد، رتبه سوم شاخص اثربخشی مبلغی کارتخوان فعال سیستمی و رشد 746 درصدی مبلغ تراکنش اینترنتی دست یافته‌ است.

آقابابایی ادامه داد: در خرداد 1401 سهم پرداخت الکترونیک سپهر از بازار بانک صادرات 18 درصد بود اما امروزه به 42 درصد رسیده که در کنار افزایش تراکنش شرکت، نشان از موفقیت در اجرای تعهدات به بانک صادرات است و شرکت پاس توانسته بیشترین نرخ رشد منبع در سال گذشته را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر توزیع دستگاه‌ها نیز باید به 300 هزار دستگاه مالکیت و 230 هزار دستگاه‌ غیرمالکیت اشاره کرد که اثربخشی پایانه‌های مالکیتی به رکورد موفق 1.47 رسیده و میانگین اثربخشی در این زمینه نیز 0.93 ثبت شده‌است.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر افزود: سهم ابزارهای پذیرش پاس 74.5 درصد در حوزه دستگاه‌های پوز و 25.5 درصد در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) است.

وی به شاخص مبلغی نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت الکترونیک سپهر در سال گذشته توانست به  98 همت در شاخص مبلغ برسد  و عملکرد سهم شاخص مبلغی بازار از 3.2 به 5.8 در مرداد رسیده اما باید گفت که در اسفندماه به 7.1 خواهد رسید.

«پرداخت الکترونیک سپهر» در راستای سودآوری به بانک صادرات موفق عمل کرد

آقابابایی در مورد یکی دیگر از موفقیت‌های پرداخت الکترونیک اظهار داشت:‌  شاخص مبلغی کارتخوان از 21 همت در خرداد 1401 نیز  به 57 همت در مرداد 1403 افزایش یافت که در سال گذشته بیشترین شاخص رشد در بین شرکت‌های پرداخت محسوب می‌‌شود و شاخص سهم عملکرد کارتخوان نیز از 3.3 درصد به 5.5 درصد رسید.

وی ادامه داد: شاخص مبلغ تراکنش‌های اینترنتی حدود چهار برابر افزایش ثبت دارد به‌طوری که نصب پایانه‌های مالکیتی درفروردین 1402 از سه هزار پایانه به 23 هزار در آبان و اسفند سال گذشته افزایش داشت.

آقابابایی تاکید کرد: در واقع بیش از 98 درصد بازاریابی بانک صادرات توسط شرکت پاس انجام شد و در مجموع 175 هزار پایانه نصب شده از سال 1402، 24 همت آورده مالی داشته‌است.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر یکی از تعهدات اصلی شرکت به بانک صادرات را شاخص سودآوری عنوان کرد و گفت:‌ از سال 1400 شاخص سود خالص 107 میلیون تومان سود بود که در سال مالی 1401 به 16 میلیارد و 800 میلیون تومان، در سال مالی 1402 به 58 میلیارد تومان و در شش ماهه متنهی به 31 خرداد 1403 به 93 میلیارد تومان رسید اما تعهد امسال 150 میلیارد تومان سود در نظر گرفته‌ شد که این عدد در هفت ماه محقق شده و تلاش می‌‌شود تا پایان سال مالی به مبلغ قابل‌توجهی برسد و این رشد عملکرد گویای انضباط مالی، افزایش درآمد و بهبود سبد خدمات ارائه‌شده توسط شرکت پاس است.

آقابابایی خاطرنشان کرد: تعیین‌تکلیف ملک پردیس به ارزش 200 میلیارد تومان و بازگرداندن ملک به مالک اصلی یعنی بانک صادرات یکی از خدمات ارزنده پرداخت الکترونیک سپهر است که به‌زودی مراحل ثبت به‌عنوان دارایی انجام می‌شود و امید است بتوان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

«پاس» جایگاه نخست شرکت‌های فعال در بازار سرمایه را کسب کرد

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر بر رشد درآمدی نیز تاکید کرد و گفت: مقایسه با 5 شرکت بورسی پارسیان، ایران کیش، به‌پرداخت ملت، سامان و ‌پرداخت الکترونیک پاسارگاد، رشد 3.8 برابری درآمد از نظر رشد سود خالص، ناخالص و عملیاتی را نشان می‌دهد که «پاس» از نظر عمده شاخص‌ها به‌خصوص سود خالص جایگاه اول را بین این شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به خود اختصاص داد و امید است با همراهی بانک صادرات امسال به بازار سرمایه نیز راه پیدا کند.

وی افزود: در شاخص‌های رگولاتوری در ممیزی شاپرک رتبه اول تا آبان 1402 به پرداخت الکترونیک سپهر اختصاص یافت که از امتیاز کف شاپرک نیز بالاتر است و هیچ جریمه‌ای به شرکت وارد نشده است.

آقابابایی در پایان اظهار داشت:‌سرمایه انسانی شرکت 849 نفر با نسبت 82 درصد آقایان و 18 درصد بانوان به تفکیک مدرک تحصیلی و پراکندگی نیرو استان‌ها در 36 دفتر و 4 باجه در حال خدمت‌رسانی هستند.

تحول در صنعت بانکداری ضرورت موفقیت در دنیای مدرن است

سپس محسن سیفی؛ مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن تقدیر از عملکرد «پرداخت الکترونیک سپهر» گفت: براساس گزارش‌های مستمر از شرکت‌های ابزاری، «پرداخت الکترونیک سپهر» همواره عملکرد رو به رشدی داشته که ماحصل تلاش مدیران و همکاران در بخش‌‌های مختلف مجموعه است اما نباید به این شرایط اکتفا کرد و همانگونه که بانک صادرات جزء سه بانک اول کشور است، طبیعتا PSP زیرمجموعه نیز باید در این جایگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه تحولی در بانک صادرات مبتنی بر تغییر بانکداری سنتی به بانکداری مدرن لازمه دنیای مدرن است و کسب‌وکار شبکه بانکی نیز یکی از تحولات مدرن محسوب می‌شود و برخلاف گذشته  بانک‌ها رقیب نیستند بلکه شرکت‌های فناوری اطلاعات در بانکداری خرد با هم رقابت دارند.

سیفی ادامه داد: در حوزه سرویس‌های پرداخت نیز تغییرات شگرفی پیش‌رو است چراکه نظام پرداخت در دنیا تغییر کرده‌است.

مدیرعامل بانک صادرات در مورد نقش شرکت‌های ابزاری گفت: سودآوری شرکت‌های ابزاری نظیر «پرداخت الکترونیک سپهر» تا زمانی ارزشمند خواهد بود که در راستای اهداف بانک صادرات باشد که خوشبختانه تاکنون این اتفاق رخ داده‌‌است.

«پرداخت الکترونیک سپهر»  یاریگر بانک صادرات در ارتقای کسب‌وکار اصناف است

وی افزود: علاوه بر تلاش مدیران و کارکنان پرداخت الکترونیک سپهر، بخشی از موفقیت مجموعه مرهون بازاریابی بانک صادرات است که حضور در صنعت خودروسازی نقش بالایی در این زمینه داشته‌است و از همین‌رو انتظار می‌رود در قبال بسترسازی بانک، این شرکت نیز در کنار بازاریابی و ارتقای عملکرد مجموعه، توسعه بانک صادرات را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

سیفی اظهار داشت:‌ بانک صادرات ایران توانست در سال گذشته 270 هزار میلیارد تومان منابع جذب کند که رکورد بی‌سابقه در شبکه بانکی کشور است و در نتیجه اهتمام به بانکداری خرد و شرکتی به‌دست آمده اما کسب‌وکار اصناف مغفول مانده ‌است که پرداخت الکترونیک سپهر می‌تواند در کسب‌وکارهای متوسط بسیار موفق عمل کند و یاریگر بانک صادرات باشد.

مدیرعامل بانک صادارت در پایان از مجموعه پرداخت الکترونیک سپهر، تکریم مشتری و توجه به بازار رقابتی را به عنوان سرلوحه فعالیت‌های شرکت خواستار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =