وزیر اقتصاد: از بانکداری اسلامی خیلی دور شدیم

وزیر اقتصاد گفت: نه تنها به بانکداری اسلامی نزدیک نشدیم بلکه خیلی دور هم شدیم، از بانکداری متعارف هم‌دور شدیم، اگر همه تحریم‌ها برداشته شود و از اف ای تی اف هم خارج شویم تازه اول‌مشکلات بانکهاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم؛ عبدالناصر همتی در سی و‌ چهارمین همایش بانکداری اسلامی که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهارداشت: 40 ماه پیش این سالن را افتتاح کردم و تنها تغییری که داشته اسم من بوده که آنرا کنده اند(خنده حضار)البته این به دوران آقای فرزین بر نمی گردد.

وزیر اقتصاد گفت: نه تنها به بانکداری اسلامی نزدیک نشدیم بلکه خیلی دور هم شدیم، از بانکداری متعارف هم‌دور شدیم، اگر همه تحریم‌ها برداشته شود و از اف ای تی اف هم خارج شویم تازه اول‌مشکلات بانکهاست که در کفایت سرمایه و … مشکل اساسی دارند.

او با بیان اینکه من‌ از استقلال بانک‌مرکزی دفاع میکنم، گفت: باید سیاست‌های اقتصادی پولی و مالی در هماهنگی باشند؛ بانک مرکزی مسوول کنترل تورم است(آقای مصباح گفتند ببینیم آقای همتی با تورم‌چه کار میکند؛ تورم وظیفه بانک مرکزی است نه من) ولی به بانک مرکزی کمک میکنیم.

همتی به استقلال بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی کارشناسی است و نمیتوان همزمان سیاست تثبیت ارز و رها کردن بهره داشته باشیم چراکه در تتاقض است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نمیشود در ارز سیاست تثبیت را داشته باشیم ولی بهره رها باشد، این اصلا شدنی نیست، تصریح کرد: اگر ناترازی را حل نکنیم‌ نمیتوانیم اقدام‌خاصی انجام دهیم.

وی افزود: وقتی میگویم‌ استقلال بانک مرکزی نباید بعنوان دولت چک بی محل بکشیم تا بانک مرکزی پاس کند؛ استقلال بانک‌مرکزی در سیاست گذاری و کار کارشناسی ملاک است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72