مراکز داده ای که دوستدار محیط زیست هستند

نیویورک تایمز سپتامبر گذشته گزارش داد که مراکز داده در سراسر جهان مجموعا بیش از 30 میلیارد وات برق مصرف می کنند که معادل انرژی تولید شده از 30 نیروگاه هسته ای است. اما جهان راهکارهایی بر پایه SaveOnEnergy پیدا کرده است، خوشبختانه راه‌های مختلفی برای ایجاد بهبودهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست بدون تأثیر منفی بر مراکز داده و استفاده از منابع انرژی سبز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،با افزایش تعداد مراکز داده در جهان عرضه سوخت‌های فسیلی در آینده و انقلاب متخصصان محیط‌زیست، بسیاری به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توان صنعت اطلاعات را سبز کرد. مراکز داده برای زندگی روزمره ضروری هستند. از شرکت های بزرگ اینترنتی گرفته تا بانک ها، یافتن اطلاعات با کلیک یک دکمه به یک ضرورت تبدیل شده است. اما به چه قیمتی؟
نیویورک تایمز تخمین زد که ایالات متحده تقریباً یک سوم این مصرف را تشکیل می دهد.
هنگامی که شرکت مشاوره McKinsey & Company استفاده از انرژی 70 مرکز داده بزرگ را تجزیه و تحلیل کرد، دریافت که تنها 6 تا 12 درصد از مصرف انرژی برای انجام محاسبات استفاده می شود. باقیمانده اساساً برای بیکار نگه داشتن سرورها در صورت افزایش فعالیت استفاده می شد.

به حالت اکو تغییر دهید
ایده پشت حالت سازگار با محیط زیست ساده است: کاهش مقدار عظیم الکتریسیته هدر رفته مصرف شده توسط منابع تغذیه بدون وقفه (USP) در مراکز داده. درست مانند استفاده از حالت صرفه جویی در انرژی در رایانه برای کاهش مصرف انرژی، حالت eco نیز می تواند سرورهای مرکز داده را به پایین ترین سطح صرفه جویی در انرژی کاهش دهد.
USP های جریان متناوب اغلب چندین حالت کار دارند که یکی از آنها حالت eco است. این تنظیم کارآمدترین است و می تواند به طور قابل توجهی کارایی مرکز داده و اثربخشی مصرف انرژی (PUE) را بهبود بخشد. در واقع، یو پی اس های سری SG جنرال الکتریک به عنوان افزایش بازدهی تا 99 درصد در عملکرد چند حالته تبلیغ می شود. حالت Eco در مشخصات ENERGY STAR آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای USP ها گنجانده شده است. علاوه بر این، توسط گرین گرید، پیشرو در فناوری اطلاعات کارآمد، تأیید شده است.

دما را تنظیم کنید
هزینه های تهویه مطبوع برای مراکز داده را می توان به سادگی با افزایش دما کاهش داد. یک تهویه مطبوع با دمای 78 درجه در تابستان بیشترین کارایی را دارد و برای اینکه مرکز داده بتواند به طور موثر کار کند، نیازی به خنک‌تر نیست. با روشن کردن AC در اتاق سرور، نیاز به تهویه مطبوع پر انرژی را از بین ببرید.
در بسیاری از موارد نیاز به چیلرهای مکانیکی نیز قابل حذف است. گرما را می توان از یک مرکز داده با استفاده از عناصر طبیعی در منطقه ای که در آن قرار دارد حذف کرد. به عنوان مثال، در آب و هوای خنک تر، می توان از هوای سرد بیرون برای خنک کردن تجهیزات استفاده کرد. تبخیر آب یا مخازن حرارتی نیز می توانند کار را بدون آسیب رساندن به محیط انجام دهند.

از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنید
از آنجایی که شبکه برق در ایالات متحده بسیار غیرقابل اعتماد است، اکثر مراکز داده مجبورند در صورت قطعی برق از ژنراتورهای پشتیبان استفاده کنند که با سوخت دیزل کار می کنند. این ژنراتورها که همیشه در حال کار هستند میزان زیادی آلودگی ایجاد می کنند. یک جایگزین این است که ژنراتورها را روشن کنید انرژی های تجدید پذیر. پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی یا نیروگاه‌های برق آبی می‌توانند برای تامین انرژی ژنراتورهای پشتیبان بدون آسیب‌های زیست‌محیطی، انرژی ایجاد کنند. حتی اگر انرژی‌های تجدیدپذیر انرژی کافی برای پشتیبان‌گیری کامل از سیستم را فراهم نکند، جایگزینی چند مدل دیزلی با ژنراتورهای پاک می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر ردپای کربن یک مرکز داده داشته باشد.

بازیافت یا استفاده مجدد از تجهیزات
مطمئناً، کارکنان مرکز داده باید یک یا دو سطل بازیافت برای کاغذ و پلاستیک داشته باشند، اما بزرگترین تفاوت زیست محیطی مربوط به بازیافت تجهیزات مرکز داده است. استفاده مجدد از تجهیزات نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه می شود، بلکه می تواند انتشارات غیرضروری ناشی از نفوذ به جو را نیز از بین ببرد. به عنوان مثال، گوگل از سال 2007 از تجهیزات مرکز داده خود استفاده مجدد کرده است. سرورهای قدیمی را تغییر داده و به دلیل این برنامه از خرید بیش از 300000 دستگاه جدید خودداری کرده است. و اگر گوگل نتواند برای همه قطعات کاربرد پیدا کند، آنها را دوباره می فروشد تا در جای دیگری جان تازه ای به ماشین ها بده

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =