حرکت سرمایه‌گذاران به سمت پول نقد

نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تخصیص سهام را کاهش دادند و در ماه اوت به سمت پول نقد حرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مدار اقتصادی، نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا از مدیران صندوق که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد، سرمایه‌گذاران در ماه آگوست ترجیح داده‌اند به جای اضافه کردن سهام به دارایی خود، پول نقد خود را افزایش دهند، زیرا انتظارات برای رشد جهانی به کمترین میزان در 8 ماه گذشته کاهش یافت.

بر اساس این نظرسنجی، 31 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که در ماه آگوست نسبت به میانگین معمول یا نسبت به سایر دارایی‌ها، سهم بیشتری از سرمایه خود را در سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این نسبت در ماه ژوئیه، 51  درصد بود. این در حالی است که میانگین سطح نقدینگی آنها 4.3 درصد از دارایی‌های تحت مدیریت آنها بوده که نسبت به ماه قبل 4.1 درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا این تغییر را به داده‌های ضعیف حقوق و دستمزد ایالات متحده در ماه ژوئیه و شوک نوسانات مرتبط با بازگشت مجدد ین ژاپن نسبت داد. شاخص 500 S&P  در این ماه تاکنون 3.6 درصد کاهش داشته است. پس از اینکه شاخص سهام نیکی ژاپن به بیشترین میزان خود در یک روز از سال 1987 سقوط کرد، در روز گزارش حقوق و دستمزد 2.7 درصد و در جلسه بعد 2 درصد کاهش یافت. بر این اساس، تخصیص به سهام ژاپن بیشترین کاهش یک ماهه از 16 آوریل را داشته است.

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که 189 شرکت‌کننده با 508 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت به این نظرسنجی پاسخ دادند و 47 درصد خالص از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی انتظار دارند اقتصاد جهانی ضعیف‌تری در 12 ماه آینده داشته باشد که 20 درصد نسبت به جولای کاهش یافته است.

با این حال، 76 درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند که باید منتظر یک فرود نرم در مقایسه با اقتصادی که اصلا رشد ندارد، برای اقتصاد جهانی باشیم.

بنابر اعلام بانک مرکزی آمریکا، این اعتقاد به دلیل انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر ایجاد می شود، زیرا 93 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که نرخ‌های کوتاه‌مدت در 12 ماه کمتر شود که بالاترین میزان در 24 سال گذشته است. این نظرسنجی نشان داد که 60 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند طی 12 ماه آینده، حداقل چهار کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا را شاهد باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =