هوش مصنوعی «کلاود» به اندروید آمد

شرکت آنتروپیک اعلام کرد که ربات گفتگوگر کلاود(Claude) اکنون یک برنامه اندرویدی است و بدین ترتیب بیش از پیش در دسترس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، شرکت آنتروپیک(Anthropic) اعلام کرد که چت‌بات کلاود آن اکنون به عنوان یک برنامه اندرویدی در دسترس است.

به نقل از انگجت، پس از معرفی برنامه رایگان کلاود بر بستر سیستم عامل مخصوص دستگاه‌های شرکت اپل(iOS) در ماه مه، اکنون دارندگان دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند با هوش مصنوعی این شرکت در دستگاه‌های تلفن همراه خود کار کنند.

این برنامه اندرویدی نیز به مانند نسخه iOS آن رایگان است و با هر دو برنامه Pro و Team برای کاربران اشتراکی کار می‌کند.

مکالمات با کلاود می‌تواند با اتصال به برنامه‌های تلفن همراه و همچنین نسخه وب انجام شود.

شرکت آنتروپیک یک استارت‌آپ هوش مصنوعی آمریکایی است که توسط اعضای سابق شرکت اوپن‌ای‌آی تأسیس شده‌ است. آنتروپیک در توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی عمومی و مدل‌های زبانی با استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

شرکت آنتروپیک توسعه چت‌بات هوش مصنوعی خود را به نام کلاود با پژوهشگران سابق شرکت اوپن‌ای‌آی که در توسعه مدل‌های GPT-2 و GPT-3 درگیر بودند، آغاز کرد. کلاود نیز به شکل مشابه با ChatGPT از یک رابط پیام‌رسانی استفاده می‌کند که در آن کاربران می‌توانند سؤالات یا درخواست‌هایی ارسال کنند و پاسخ‌های بسیار دقیق و مرتبط را دریافت کنند.

پلتفرم کلاود یکی از چندین ربات گفتگوگر هوش مصنوعی ساخته شده مبتنی بر مدل‌های زبان بزرگ(LLM) است که در حال حاضر در دسترس عموم است.

تاکنون شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) و چت‌بات ChatGPT آن بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. ChatGPT در حال حاضر در هر دو شکل برنامه اندروید و iOS در دسترس است و به تازگی زیربنای بسیاری از ویژگی‌های «هوش اپل»(Apple Intelligence) شده است.

با این حال کارشناسان می‌گویند ممکن است کلاود مهارت‌های قدرتمندتری نسبت به ChatGPT داشته باشد.

به گفته آنتروپیک، نسخه کلاود 3(Claude 3) بهتر از ChatGPT و جمینای(Gemini) گوگل در برخی از معیارهای مهم عمل کرده است.

همچنین نسخه Claude 3 Opus در ماه مارس و نسخه Sonnet 3.5 در ماه ژوئن امتیازات بالایی را کسب کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =