گام اول و اساسی ایران در توسعه اقتصاد دیجیتالی

در حاشیه رونمایی از ریال دیجیتال مطرح شد؛

مدیرعامل بانک تجارت در حاشیه مراسم رونمایی از ریال دیجیتال گفت: ریال دیجیتال، قدم اول و گام اول برای نیل به اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال و استقرار آن است، چرا که ریال دیجیتال مبنای بانکداری دیجیتال است و بانکداری دیجیتال مبنای اقتصاد دیجیتال می‌باشد. اگر هدفگذاری ما، به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال و استقرار اقتصاد دیجیتال باشد، نمی‌توانیم از این موارد بگذریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت در حاشیه مراسم رونمایی از ریال دیجیتال گفت: ریال دیجیتال، قدم اول و گام اول برای نیل به اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال و استقرار آن است، چرا که ریال دیجیتال مبنای بانکداری دیجیتال است و بانکداری دیجیتال مبنای اقتصاد دیجیتال می‌باشد.
اگر هدفگذاری ما، به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال و استقرار اقتصاد دیجیتال باشد، نمی‌توانیم از این موارد بگذریم.

وی تاکید کرد: امروز یک رویداد مهم اتفاق افتاده است، چرا که با بنیان گذاشتن ریال دیجیتال و ورود پیداکردن چند بانک برای ترویج این محصول در بستر اقتصادی توانستیم گام اول را برداریم. البته لازم به ذکر است که اقتصاد دیجیتال فعلا در بحث بانکداری و اقتصاد خرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر در حوزه‌های اصناف، تاکسیرانی و گردشگری که تکیه‌شان بر پرداخت‌های خرد می‌باشد، ریال دیجیتال مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

نقش ریال دیجیتال در زنجیره ارزش

مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه در بخش بانکداری خرد، تراکنش های بالایی وجود دارد، افزود: اما حجم نقدینگی و حجم پول جابجا شده عمدتا در بخش های میان دستی و بالادستی است و ما امیدواریم با توجه به سیاست بانک مرکزی و برنامه‌های پیش رو در این زمینه، بتوانیم به تدریج این موضوع را به سمت بخش بزرگی از اقتصاد، شامل بانکداری تجاری، شرکتی و بانکداری متصل به بازار سرمایه که بیشتر نقل و انتقال‌ها در این بخش ها انجام می‌شود، سوق داده و بتوانیم ریال دیجیتال را در زنجیره ارزش تسری بخشیم.

اخلاقی اضافه کرد: به عنوان مثال شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه، ایران خودرو، قطعه ساز و… را در نظر بگیرد اگر ما بتوانیم این ریال دیجیتال را از سرشاخه صنایع مانند شرکت‌های مذکور شروع کرده و به تمامی لایه‌های زیرمجموعه و صنایع پایین دست انتقال بدهیم، قطعا اتفاقات خوب و آرزوهای تحقق‌یافته‌ای را خواهیم داشت.

استراتژی بانک تجارت در حوزه بانکداری هوشمند

مدیرعامل بانک تجارت درباره استراتژی این تجارت در حوزه بانکداری هوشمند، گفت: مبحث بانکداری تعبیه شده در کسب و کارها رویکرد بانک تجارت در این زمینه است، یعنی ما به دنبال رنکینگ و ورود بانکداری در درون کسب و کارها، عملکرد و چارچوب عملیات تجاری شرکت ها هستیم و تلاش داریم تا از طریق این موضوعات امکان ارزش آفرینی داخلی این موضوعات را فراهم کنیم.

حال در کنار این ارزش‌آفرینی قرار است که با ریال دیجیتال به کمک ریال واقعی برویم تا افزایش دوره های پرداخت، سرعت پرداخت، سهولت انجام تعاملات را داشته باشیم. بنابراین اگر ماحصل این دو را کنار همدیگر در نظر بگیریم، یک بانکداری هوشمند مبتنی بر بانکداری تعبیه‌شده در درون کسب و کارها به پشتوانه ریال دیجیتال خواهیم داشت که شکوفایی آینده اقتصاد کشور را در این مسیر دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −  47  =