شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق پیشرو در نوآوری بانکداری دیجیتال

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق با بیان اینکه این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت است، از نقش شرکت شقایق در ارائه خدمات متنوع به بانک ملت و مشتریان آن و محصولات فناورمحور در سه حوزه بانکداری دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا بیجار، مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق با حضور در جمع اصحاب رسانه در تشریح خدمات این شرکت، گفت: این شرکت در حال حاضر در سه حوزه بانکداری خُرد، شرکتی و تجاری سرویس ها و خدماتی را در شبکه بانکی برای مشتریان بانک ملت ارائه می‌کند.

وی با اشاره به محصول مدیریت حساب‌های بانکی در حوزه بانکداری شرکتی، اظهار داشت: این خدمت، عملیات آفیس بنکینگ مشتریان شرکتی بزرگ و متوسط را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار یکی از قوی‌ترین محصولات در این حوزه است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به صورت مکانیزه و دیجیتال نسبت به ثبت چک‌ها، وصولی آنها و هر آنچه به مدیریت حساب‌های ایشان مربوط می‌شود اقدام کنند.

نماچک و وصول راحت چک

مدیرعامل مهندسی نرم‌افزار شقایق در تشریح خدمات این شرکت در حوزه بانکداری تجاری، اعلام کرد: سرویس نما چک از محصولات مهم شقایق بوده که عملیات واگذاری و وصول چک‌های بانکی را به صورت مکانیزه انجام می‌دهد. این سرویس برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تعداد زیادی چک دریافتی دارند، بسیار کارآمد است.

بیجار در ادامه به حوزه بانکداری خرد پرداخت و افزود: این حوزه حجم بیشتری از فعالیت‌های شرکت را شامل می‌شود. از جمله خدمات ارائه شده در این حوزه می‌توان به باشگاه مشتریان بانک ملت و اپلیکیشن موبایلی مگابانک اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از سال ۱۳۹۸ عملیات تولید این اپلیکیشن به شرکت شقایق واگذار شد و تیم‌های پیمانکاری قوی در کشور موفق شدند این برنامه را با بالاترین سطح کیفی تولید کنند. از مدل های برون سپاری استفاده شد و با به کارگیری آن تیم ها با اتکا به متخصصان جوان کشور و با اخذ تمامی تاییدات لازم برای اپلیکیشن موبایلی، چه در حوزه امنیت سایبری و چه در حوزه مدیریت ریسک موفق شدیم این برنامه کاربردی رادر بازار بانک ملت ارائه دهیم. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از سه میلیون کاربر دارد و آخرین سرویسی که در آن فعال شده، ویدیو بانک است که امکان افتتاح حساب و تبادل مالی غیرحضوری را برای مشتریان بانک ملت فراهم می‌کند.

محصول لندتکی جت وام

بیجار به خدمات دیگر در حوزه بانکداری خرد نیز اشاره کرد و گفت: شرکت شقایق بر اساس استراتژی‌های خود به بازار بیرونی نیز نیم‌نگاهی دارد، تا صرفا محل درآمد آن بانک نباشد. به همین منظور با راه‌اندازی خط کسب و کاری جدید در حوزه لند‌تک، محصول جت وام که امکان مولتی بنک -یعنی توانایی تخصیص اعتبار همزمان با چند بانک را دارد و پذیرنده‌های زیادی را جذب کرده است، را به انجام رساند. این سرویس به مشتریان امکان دریافت وام به صورت دیجیتال را می‌دهد.

وی در خصوص سقف وام جت وام، بیان کرد: سقف وام در جت وام پنجاه میلیون تومان بوده و مشتریان برای استفاده از این سرویس ابتدا باید به عضویت باشگاه جت کلاب درآیند. هزینه عضویت در این باشگاه با تخفیفاتی که ارائه می‌شود، تقریباً جبران می‌شود و مشتریان می‌توانند از تخفیفات متنوع شرکای تجاری باشگاه بهره‌مند شوند.

علیرضا بیجار در تشریح فرآیند دریافت وام از طریق سرویس جت وام توضیح داد: پول به حساب شخص واریز نمی‌شود بلکه به صورت اعتبار در کارت بانکی مشتری قرار می‌گیرد. برای این منظور، کارت جدیدی صادر نمی‌شود و مشتری می‌تواند از همان کارت بانکی که معرفی کرده برای خرید از واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات به صورت حضوری یا آنلاین استفاده کند. در صورت خرید حضوری، گزینه‌ای به نام “خرید اعتباری” بر روی پایانه‌های پوز که با شقایق طرف قرارداد هستند، فعال می‌شود و مبلغ خرید از اعتبار کارت کسر می‌شود. پرداخت به پذیرنده نیز طبق بازه زمانی شاپرک انجام می‌شود. در صورت خرید آنلاین نیز، گزینه “خرید اعتباری” در درگاه پرداخت ظاهر می‌شود و مبلغ از اعتبار کارت کسر می‌شود. پس از انجام تراکنش و دریافت پول از سمت شاپرک، شرکت نسبت به تسویه با پذیرنده‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: در حال بررسی و پیگیری راه‌اندازی کیف پول به صورت کلوز لوپ هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک این طرح نهایی شود.

برنامه های آتی شقایق

مدیرعامل شقایق درباره نقش این شرکت در هلدینگ و مزیت رقابتی با دیگر محصولات بانک ملت اعلام کرد: این شرکت به واسطه سابقه در حوزه مشتریان خرد و تولید سرویس‌های ارزش افزوده، موفق به ایجاد محصولات نوآورانه‌ای مانند مگابانک و نما چک شده است. همچنین مرکز تماس بانک ملت نیز در حوزه خدمات شرکت شقایق است که به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان پاسخگویی می‌کند.

وی با اشاره به استراتژی شرکت شقایق در ارائه خدمات به بانک ملت، اعلام کرد: هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت از دو سال پیش استراتژی‌هایی برای حرکت به سمت بازارهای بیرون از بانک تعریف کرده است. محصول جت وام یکی از موفق‌ترین محصولات در این حوزه است. همچنین خدمات دیگری مانند پوش نوتیفیکیشن نیز توسط این شرکت راه‌اندازی شده است.

علیرضا بیجار در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ سال ۱۴۰۳ و حضور فعال در این رویداد مهم، اعلام کرد: شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق در نمایشگاه الکامپ حضور خواهد داشت و محصولات جدید خود از جمله جت وام، ویدیو بانک مگا بانک، باشگاه مشتریان بانک ملت، جت کلاب و پوش نوتیفیکیشن را معرفی خواهد کرد. این حضور فرصتی برای نمایش نوآوری‌ها و توانمندی‌های شرکت در حوزه بانکداری دیجیتال خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =