پیش بینی قیمت طلای جهانی / آنتروپی در مارکت جهانی طلا

طلای جهانی طی دومین هفته پیاپی، برای تثبیت صعود خود تلاش می‌کند. سرمایه‌گذاران در هفته آینده، تحولات سیاسی در جهان و داده‌های اقتصادی آمریکا را به‌دقت زیر نظر خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلای جهانی در این هفته با وجود افزایش اولیه، نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و سرانجام در پایان هفته معاملاتی، تمامی رشد هفتگی‌اش را از دست داد. بعد از یک شروع آرام در ابتدای هفته، قیمت طلای جهانی، روز پنجشنبه از منطقه معاملاتی محدود خود خارج شد و به بالاترین سطح طی دو هفته اخیر یعنی بالای ۲۳۶۰ دلار رسید.

با وجود این، تقویت مداوم دلار آمریکا در اواخر هفته باعث شد این افزایش قیمت از بین برود. سرمایه‌گذاران در هفته آینده همچنان بر اخبار ژئوپولیتیک و انتشار داده‌های کلیدی از ایالات متحده تمرکز خواهند کرد.

فروشندگان دست به ماشه طلای جهانی

بعد از کاهش قیمت طلا در هفته گذشته، بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا در روز دوشنبه کمی افزایش یافت؛ چراکه مقامات فدرال رزرو لحنی محتاطانه در قبال کاهش سیاست‌های انبساطی اتخاذ کردند که این موضوع مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

نیل کاشکاری، رئیس کل فدرال رزرو مینیاپولیس، در پایان هفته گفت: پیش بینی معقولانه این است که فدرال رزرو تا دسامبر برای کاهش نرخ بهره صبر کند. او افزود: بانک مرکزی در موقعیت بسیار خوبی برای دریافت داده‌های بیشتر قبل از تصمیم‌گیری است.

علاوه بر این، پاتریک هارکر، رئیس کل فدرال رزرو فیلادلفیا، اشاره کرد: ممکن است فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری نسبت به حد انتظار بازار نگه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  16