رشد ۴۸۶ درصدی سود خالص «بانک صادرات ایران» در پی اعتماد سهامداران

بانک صادرات ایران با نماد «وبصادر» در دو شاخص درصد رشد سود خالص و درصد رشد سود عملیاتی در میان بانک‌های کشور «اول» شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی،قرارگرفتن «بانک صادرات ایران» در بین سه بانک برتر بورسی کشور مهم‌ترین هدف راهبردی این بانک محسوب می‌شود. سیاست‌های بانک بدین‌‌منظور در قالب یک نقشه استراتژیک، با پیگیری اهداف بانک برای توسعه سهم از بازار، ارتقاء سودآوری، مدیریت هزینه‌ها با تاکید بر کاهش بهای تمام‌شده‌پول، متوازن‌سازی مصارف، مدیریت و کنترل مطالبات غیرجاری، استقرار و توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین مدیریت و کنترل دارایی‌های سمی دنبال می‌شود.

رشد 31 درصدی سپرده‌ها 7 درصد بالاتر از نقدینگی کشور و 5 درصد بالاتر از رشد سپرده‌های نظام بانکی از جمله دستاوردهای بانک صادرات است که موجب کسب 9 درصد از سهم بازار برای این بانک در سال مالی گذشته شده‌است.

بانک صادرات ایران در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به افزایش ۹۷۸ درصدی رشد «سود عملیاتی» و رشد ۴۸۶ درصدی «سود خالص» دست یافت که از در همین راستا 3200 میلیارد تومان سود عملیاتی و 2600 میلیارد تومان سود خالص در صورت‌‌های مالی بانک ثبت شده‌است. اعمال سیاست‌ها و اصلاحات مناسب در بخش مالی و رعایت بهداشت اعتباری در سال گذشته زمینه‌ساز دستیابی به این دستاورد بود.

تداوم افزایش سرمایه و رسیدن به جایگاه‌ اول بین بانک‌های بورسی

یکی دیگر از شاخص‌های موفقیت عملکرد بانک صادرات ایران را می‌توان رشد 23 درصدی سرمایه بانک از محل آورده نقدی پس از 22 سال دانست. البته تداوم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا 1200 هزار میلیارد ریال ادامه دارد که جایگاه اول بانک صادرات ایران در بین بانک‌های بورسی را رقم می‌زند.

اندازه بهینه بانک نیز یکی از معیارهای اصلاح ساختار مالی است که در این راستا، 136 شعبه بانک صادرات ایران براساس سوددهی و هزینه‌فایده ادغام شده‌است.

رشد 359 درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور، افزایش 64 درصدی صدورضمانت‌نامه‌ها و افزایش 63 درصدی مانده ضمانت‌نامه‌‌ها از دیگر شاخص‌های عملکردی مهم این بانک در سال مالی 1402 بوده‌است.

بانک صادرات ایران به‌منظور تامین مالی مشتریان از تسهیلات نقدی به غیرنقدی تغییر رویکرد را لحاظ کرده که نتیجه آن در افزایش 97 درصدی گشایش و 62 درصدی مانده اعتبارات اسنادی بانک صادرات ایران در سال مالی 1402 مشهود است.

افزایش 132 ریالی هر سهم بانک صادرات ایران در سال 1402

وبصادر در سال گذشته موفق به کسب ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال سود خالص در صورت‌های مالی خود شد به نحوی که سود هر سهم بانک از ۲۹ ریال در سال  مالی ۱۴۰۱ به ۱۶۱ ریال در سال مالی ۱۴۰۲ افزایش یافت.

بانک صادرات ایران توانست در سال گذشته به‌رغم افزایش نرخ سود بانکی و نرخ گواهی سپرده خاص از طریق جذب منابع ارزان‌قیمت و فروش طرح‌های با نرخ مؤثر مناسب فاصله نرخ مؤثر تسهیلات و بهای تمام‌شده پول را به 9/0 درصد (نه دهم درصد) افزایش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄  3  =