پیش بینی قیمت دلار ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / دلار آماده فتح کریدور ششم شد؟

قیمت دلار روز سه‌شنبه با رشد ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در مسیر افزایشی بازگشایی شد و با کریدور ششم فقط ۵۰۰ تومان فاصله داشت. روند افزایشی قیمت دلار در حالی که بازار ارز چندان رونقی ندارد و بازارهای همسایه در تعطیلی عید قربان هستند، متاثر از برخی پالس‌های سیاسی در خصوص برجام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در آخرین روزهای خرداد با رشد ۶۰۰ تومانی بازگشایی شد و با کریدور بالاتر فقط ۵۰۰ تومان فاصله داشت. در حالی که قیمت این اسکناس طی دو روز ابتدایی هفته همواره کاهشی بوده، اما بازیگران بازار ارز سیگنال‌های سیاسی را دلیل افزایش محدود قیمت دلار می‌دانند و محدوده مذکور را منطقه حساسی برای این ارز ارزیابی می‌کنند.

گفتنی است روز دوشنبه اظهارات گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص عدم همکاری تهران برای پیشبرد برجام مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و دلار را افزایشی کرد.

پیش بینی قیمت دلار

حرکت رنج دلار در هفته نیمه تعطیل جاری در حالی آغاز شد که برخی معامله‌گران معتقدند دست‌ بازارساز پر است و عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد.

هر چند فعالان بازار ارز تا زمان انتخابات نسبت به دادوستد تردید دارند و کارشناسان اقتصادی روند رنج برای دلار پیش‌بینی می‌کنند، اما باید در نظر داشت که با تعطیلی مدارس و شروع تابستان، تقاضای مسافرتی برای دلار بالا می‌رود و همین موضوع، احتمال رشد تقاضا و صعود به کریدور بالاتر برای اسکناس آمریکایی را افزایش می‌‍دهد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود تلاش‌های بازارساز دلار باز هم مسیر صعودی خود را خواهد رفت. آنها دلیل این موضوع را رشد قیمت صنایع بالادستی می‌دانند و می‌گویند کاهش دستوری قیمت دلار جواب نمی‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  85