تردید قیمت سکه؛‌ ماندن در کانال ۳۹ یا صعود به کانال ۴۰ میلیون تومان؟

معامله گران دو پیش بینی متفاوت برای حرکت قیمت سکه در بازار امروز متصورند که باید دید کدام یک رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، معامله گران در حالی امروز خود را برای آغاز معاملات آماده می کنند که نسبت به دو روز گذشته و پیش از عید قربان همچنان شاهد حرکت خلاف جهت طلا و سکه بودند و فلز گرانبهای داخلی در حالی به کانال 39 میلیون تومان وارد شد و 39 میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورد که تا طلای آبشده در مسیر صعودی حرکت کرد و در میانه کانال 14 میلیون تومان ایستاد.

این دومین بار در سال 1403 است که گذر سکه به کانال 39 میلیون افتاده است و پیش از این هم در پنجم خرداد یک بار تا مرز 39 میلیون و 700 هزار تومان عقب نشینی کرده بود، اما توان تثبیت در این محدوده و تداوم کاهش قیمت را نداشت و دوباره به بالا بازگشت. معامله گران معتقدند بازار سکه در آن ناحیه حمایت مهمی دارد که اجازه کاهش بیشتر را تا الان نداده است.

اما نظر معامله گران درباره طلای آبشده متفاوت است؛ به عقیده این گروه مرز 14 میلیون و 400 هزار تومان برای آبشده بسیار مهم است و ماندگاری در بالای این مرز می تواند رشد قیمت را تا محدوده 14 میلیون و 700 هزار تومان به دنبال داشته باشد. به عقیده این گروه از فعالان بازار طلای آبشده با عدم کاهش قیمت و حفظ مرز حمایت 14 میلیون و 400 هزار تومان در بازار روز یکشنبه 27 خرداد ماه، نشان داد که همچنان تمایل صعودی خود را حفظ کرده و برای ادامه این روند و حرکت به سمت مرز مقاومتی 14 میلیون و 900 هزار تومان نیاز به عبور از حمایت 14 میلیون و 400 هزار تومان و تثبیت بالای آن دارد.

نوسانات طلا در بازار جهانی اما تا حدودی با طلای آبشده متفاوت بود و ارزش هر اونس که روز گذشته در جریان معاملات تا 2315 دلار پایین رفته بود، در نیمه دوم روز بهبود پیدا کرد و 2324 دلار رسید. ارزش اونس امروز و در لحظه تدوین این گزارش 2325 دلار است.

اما پیش بینی معامله گران از روند حرکتی سکه با توجه به نوسانات اونس و همچنین طلای آبشده بر دو محور استوار است،‌ گروه اول معتقدند قیمت سکه مرز مهم 40 میلیون و 200 هزار تومان که کف مهمی برای این فلز گرانبهای داخلی محسوب می‌شود را شکسته است و همین موضوع می تواند زمینه ساز تقویت جناح کاهشی در بازار امروز و کاهش قیمت سکه تا کف 39 میلیون و 600 هزار تومان شود.

گروه دوم اما با استناد به روند قیمت سکه از ابتدای سال 1403 تا به امروز و عدم ماندگاری آن در کانال 39 میلیون تومان، پیش بینی می‌کنند، سکه در حفظ این محدوده ناتوان است و نمی تواند کاهش بیشتری داشته باشد. به عقیده این گروه سکه امروز از محدوده 39 میلیون تومان خارج شده و روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3