بیش از دوازده میلیون نفر در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با نگاه ویژه شهید آیت الله رییسی در راستای تحقق عدالت در سلامت، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از پنج دهک درآمدی نخست کشور در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،محمد مهدی ناصحی در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی در مشهد مقدس افزود: اجرای بیمه سلامت همگانی رایگان در کشور در راستای عدالت محوری در سلامت و دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی در دولت سیزدهم رقم خورد تا از این طریق پرداختی از جیب مردم به حداقل برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در دولت سیزدهم در راستای عدالت در سلامت، پوشش بیمه‌ای زوجین نابارور، پوشش بیمه ای ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج و داروی رایگان آنان، پوشش بیمه ای زنان باردار و کودکان زیر پنج سال، پوشش بیمه ای و ارایه خدمات درمانی رایگان کودکان زیر هفت سال، کاشت حلزون رایگان، نسخه الکترونیک و خدمات الکترونیک سلامت رقم خورده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در دولت مردمی طی یک سال اخیر ۲ هزار کاشت حلزون رایگان برای کودکان زیر چهار سال در کشور انجام شده است یادآور شد: همچنین با حمایت‌های ویژه این دولت و افزایش حقوق و دستمزد پزشکان در مناطق محروم ماندگاری پزشکان در این مناطق از ۳۰ درصد به ۱۰۰ رصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که هم اکنون پنج هزار موسسه و مرکز درمانی در کشور طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت هستند ادامه داد: در دولت سیزدهم پرداختی‌های این بیمه به موسسات طرف قرار داد به روز شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تا کنون ۲ میلیون نفر بیمار خاص و صعب العلاج در کشور در سامانه های بیمه سلامت نشان دار شده اند گفت: امسال حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت تخصیص یافته است.

دکتر ناصحی افزود: در حوزه جوانی جمعیت و درمان ناباروری در کشور طی سال گذشته در مجموع بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده است زایمان طبیعی سهم هشت هزار میلیارد ریالی از این میزان دارد.

وی با بیان این که تا کنون ۹۵ هزار نفر در حوزه ناباروری در سامانه های بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در کشور نشاندار شده اند ادامه داد: سال گذشته بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای درمان زوجین نابارور در کشور هزینه شد.

این مقام مسوول بیان کرد: میزان پرداختی کادر پزشکی در مناطق محروم کشور به منظور ماندگاری پزشکان در این مناطق نیز افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  65