تاکید بر توسعه مراودات تجاری و تسریع در اجرای موافقت نامه‌های گمرکی و مالیاتی ایران و ژاپن

در دیدار خاندوزی و سفیر ژاپن در تهران مطرح شد؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و سفیر ژاپن در تهران، با بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی بر توسعه مراودات تجاری، سرمایه گذاری و تسریع در اجرای موافقت‌نامه‌های گمرکی و مالیاتی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شادا، “سید احسان خاندوزی” وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و “تسوکادا تاماکی” سفیر ژاپن در تهران روز شنبه (26 خردادماه) در محل وزارت اقتصاد دیدار و گفت و گو کردند.

وزیر اقتصاد در این دیدار با اشاره به مذاکرات و مناسبات رو به گسترش ایران و ژاپن در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، اظهارداشت: امیداوریم دولت آینده، اهتمام ویژه ای به توسعه مناسبات دو جانبه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که بر اساس توافقاتی که انجام شده، اقدامات لازم صورت گیرد، اضافه کرد: موافقتنامه “جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف” و موافقنامه “همکاری های گمرکی ایران و ژاپن” در انتظار تایید نهایی است.

خاندوزی خاطر نشان کرد: هر زمان که شرایط برای عملیاتی شدن سطح بالاتری از مناسبات تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور، فراهم شود، ما به این دو موافقنامه نیاز خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به توجه سازمان ها و دستگاه های کشورمان برای رفع موانع فعالیت شرکت های ژاپنی در ایران، ادامه داد: زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در ایران بدون اینکه درگیر تحریم ها شوند، وجود دارد.

وی با قدردانی از مواضع مثبت دولت ژاپن نسبت به ایران، گفت: جدا از موانعی که از سوی آمریکا، وجود دارد، در دولت آیت الله رئیسی تلاش کردیم که سطح صادرات نفتی و غیر نفتی را به گونه ای ارتقاء دهیم که رشد اقتصادی ایران به میانگین بلند مدت خود بازگردد.

خاندوزی با اشاره به ارایه فهرستی از درخواست ها و پیشنهادات شرکت های ژاپنی، گفت: همکاران ما این نکات را بررسی و نظر خود را اعلام خواهند کرد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدواریم با تلاش و همراهی دو کشور، بر موانع غلبه کنیم.

“تسوکادا تاماکی” سفیر ژاپن نیز در این دیدار با تسلیت به مناسبت شهادت “آیت الله رییسی” و سایر شهدای خدمت، گفت: معتقد هستم که در آینده نیز مناسبات دو کشور بیش از پیش، گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روند بررسی و اجرای موافقتنامه “جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف” و موافقتنامه “همکاری های گمرکی ایران و ژاپن” در توکیو در حال انجام است، گفت: تاکید وزیر اقتصاد ایران برای نهایی کردن این موافقتنامه ها را به توکیو منتقل کرده و خواستار تسریع در آن می شوم.

سفیر ژاپن با اشاره به تمایل شرکت های بخش خصوصی ژاپن برای فعالیت در ایران، اظهار داشت: این شرکت ها ارزیابی مثبتی از بازارهای ایران دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  89  =