سیستم پرداخت داخل تلگرام چگونه کارمی‌کند؟ «استارز» رقیب جدید پرداخت درون برنامه‌ای اپل و گوگل

تلگرام از ویژگی جدید استارز (STARS) رونمایی کرد، سیستمی که برای خرید و پرداخت داخل این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فردای اقتصاد،استارز نوعی پول داخل تلگرام است و به خصوص برای فروشگاه‌های اینترنتی یا خدمات دیجیتالی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. فروشندگان می‌توانند با گذاشتن تصاویر محصولات خود به صورت عادی روی کانال، از طریق یک بات که نیازی به نصب روی گوشی ندارد، کالا و خدمات خود را به فروش برسانند.

فروشندگان کالا وخدمات برای استفاده از این خدمات نیاز به ایجاد یک بات یا مینی‌اپ دارند و به صورت عادی می‌توانند با گذاشتن عکس و ویدیو محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. آنها میتوانند از طریق Fragment یا ارز دیجیتال TON اقدام به برداشت پول خود کنند.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام درباره این سیستم جدید پرداخت گفته است:
اپل و گوگل برای هر فروش انجام شده روی بستر خود ۳۰ درصد کمیسیون می‌گیرند اما تلگرام به فروشندگانی که تبلیغات این سیستم را بخرند یارانه پرداخت می‌کند. به این ترتیب اگر توسعه دهندگان بات‌ها یا مینی اپلیکیشن‌های داخل تلگرام مجددا روی تبلیغ اپلیکیشن خود سرمایه‌گذاری کنند، کمیسیون کلی آنها صفر خواهد بود.

دوروف نتیجه گیری می‌کند:
راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها در تلگرام از نظر اقتصادی منطقی‌تر از راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایل سنتی است.

استفاده از سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای غیر از مکانیزم داخلی اپل و گوگل مخالف سیاست‌های اپل استور و گوگل پلی است ولی تلگرام اعلام کرده که سیستم استارز کاملا با قوانین اپل و گوگل هماهنگ است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =