جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران توضیح داد

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت هزینه دستگاه، نوار و سوزن گلوکومتر (تست قند خون) بیماران دیابتی را تا سقف معین پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مریم آزادی در گفت وگو با ایسنا، گفت: سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت وابسته و غیر وابسته به انسولین در دیابت نوع ۱ و ۲ متعهد است، از محل صندوق صعب‌العلاج برای دستگاه گلوکومتر تا ۴۰۰ هزار تومان هر پنج سال یکبار هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی گفت: همچنین بیمار برای نوار اندازه‌گیری قندخون و سوزن می‌تواند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه خدمت را دریافت کند باید مدارک خود را به اداره کل بیمه سلامت استان ارایه داده و از طریق خسارت متفرقه هزینه دریافت می‌شود.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین این امکان از طریق داروخانه‌ها نیز فراهم شده است که فرد با ارایه گواهی پزشک از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده کرده و نوار چک قند خون و سوزن (لانست) را دریافت کند.

وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارایه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

آزادی به ایسنا تاکید کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =