واگذاری دستگاه های پردازنده بانک صادرات به بانک ملی صحت ندارد

هرگونه فروش یا واگذاری با رعایت تشریفات قانونی و توجه به صلاح ذی نفعان خواهد بود

شنیده ها حاکی از آن است که انتشار مطلبی در خصوص واگذاری 2 دستگاه پردازنده مرکزی توسط بانک صادرات به بانک ملی بدون رعایت تشریفات قانونی، نادرست است و واقعیت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اخیرا مطلب نادرستی درخصوص واگذاری ۲ دستگاه مین فریم(main frame) یا همان پردازنده مرکزی توسط بانک صادرات به بانک ملی، بدون رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بانک و سهامداران مطرح شده که بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد انتشار اینگونه مطالب نادرست، صرفا به قصد تشویش اذهان سهامداران، بازنشستگان و کارکنان بانک صادرات ایران انجام شده و صحت ندارد.

پیگیری های خبرنگار ما حاکی  از آن است که بانک صادرات ایران سال گذشته 4 دستگاه مین فریم مورد نیاز خود را خریداری کرد که دو دستگاه اصلی که زیر بار رفت و شعب و شبکه، آثار آن را در فعالیت شبکه کاملا احساس کردند و دو دستگاه دیگر هم قرار است برای پشتیبان مورد استفاده قرار بگیرد. اما شنیده ها بیانگر آن است که برنامه خرید نسل های جدیدتر این دستگاه ها با هدف افزایش سرعت و کیفیت ارایه خدمات بانکی به مشتریان، در دستور کار قرار دارد.

موضوع دوم این است که ادعای واگذاری دستگاه های مین فریم “بدون درنظرگرفتن مسائل فنی” و “اولویت قراردادن نیاز بانک ملی”، برداشت صحیح از ضرورت همکاری میان بانک ها نیست. موضوع واگذاری دو دستگاه پشتیبان با هدف خرید دستگاه های پیشرفته تر بدون آنکه به فعالیت فعلی شبکه خدشه ای وارد کند و به عنوان یک فرصت، از سوی حوزه آی تی بانک صادرات مطرح شده که به لحاظ فنی در حال بررسی است.

در عین حال مدیران بانک صادرات خود را مکلف می دانند تا این اطمینان حاصل شود که درصورت واگذاری، هیچ گونه ریسک عملیاتی با اهمیتی برای بانک ایجاد نشده و مشتریان بانک را در دریافت خدمات مورد نیاز خود، با چالش مواجه نسازند.

سومین نکته هم این است که مبالغ اعلام شده بابت این دستگاه ها و واگذاری زیر قیمت آنها به بانک ملی، یک ادعای کذب است و قطعا هرگونه فروش یا واگذاری، با رعایت کامل تشریفات قانونی و کشف قیمت توسط کارشناسان رسمی دادگستری و توجه ویژه به صرفه و صلاح سهامداران و مشتریان بانک صادرات ایران خواهد بود.

موضوع مهم دیگر این است که سابقه بانک صادرات نشان داده اولویت این بانک، ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان خود و رعایت صرفه و صلاح ذی نفعان است و این اولویت، تغییر نخواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  4