پیش بینی کاهش حق بیمه اموال و خسارت در ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

آخرین گزارش سیگما سوییس ری نشان می دهد

طبق آخرین گزارش سیگما سوییس ری، انتظار می ‌رود رشد حق بیمه اموال و خسارت (P&C) در سال آینده و در سال 2025 کاهش یابد، اما سودآوری بخش با نتایج سرمایه ‌گذاری بالاتر و عملکرد پذیره ‌نویسی بهتر بهبود ‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رشد کل حق بیمه سالانه به طور متوسط برای دو سال آینده 2/2 درصد پیش بینی می شود که بالاتر از میانگین 5 سال گذشته 6/1 درصدی است.
سوییس ری به طور خاص در بخش P&C خاطر نشان می کند که قیمت گذاری مجدد قابل توجه ریسک بیمه در سال جاری منجر به رشد 4/3 درصدی حق بیمه جهانی در سال 2023 خواهد شد، اگرچه این رشد به 6/2 درصد در سال های 2024 و 2025 کاهش می یابد.
با این حال، با توجه به تاثیر تورم اقتصادی بر مطالبات پیش بینی شده طی دو سال آینده، تحلیل سوییس ری نشان می دهد که سودآوری بیمه های غیر زندگی به حدود 10 درصد حاشیه سود در هر دو سال 2024 و 2025 بهبود خواهد یافت که بالاتر از میانگین سال 8/6 درصدی است.
گزارش سیگما می ‌گوید: «پیشرفت ‌ها در سودآوری ناشی از بازده سرمایه ‌گذاری بالاتر با توجه به محیط نرخ بهره بالاتر و همچنین نتایج بهتر پذیره‌ نویسی به دلیل نرخ ‌های حق بیمه متناسب‌ تر در خطوط تجاری و شخصی است.»
در واقع، این گزارش نشان می ‌دهد که بازده سرمایه ‌گذاری فعلی در بخش غیر زندگی از 3/3 درصدی در سال 2023 فراتر رفته و به حدود 7/3 درصد در سال 2024 و 9/3 درصد در سال 2025 افزایش خواهد یافت.
به گفته سوییس ری، در عین حال، پذیره نویسی نیز توسط «کاهش تورم و شرایط و ضوابط بهبود یافته» حمایت می شود که انتظار می رود به طور فزاینده ای اثرات تورم بر هزینه های خسارت را کاهش دهد.
در مورد صنعت بیمه عمر، این گزارش می‌ گوید که رشد حق بیمه با 5/1 درصد رشد واقعی جهانی در حق بیمه ‌ها در سال 2023، در یک «مسیر بازیابی قوی» است و در بازارهای پیشرفته با رشد 3/1 درصدی مواجه است.
سوییس ری در سال جاری پیش ‌بینی می ‌کند که حق بیمه پس ‌انداز به 4 هزار میلیارد دلار افزایش می ‌یابد؛ یعنی نرخ رشد متوسط سالانه 7/2 درصد در شرایط واقعی.
در حالی که چشم انداز بخش بیمه جهانی از نظر سودآوری مثبت است، اما به طور کلی، سوییس ری تخمین می زند که انتظار می رود اقتصاد جهان در سال 2024 به 2/2 درصد رشد تولید ناخالص داخلی واقعی کاهش یابد. این گزارش رشد ایالات متحده و اروپا را راکد می داند و چالش های رشد در چین را نشان می دهد. در همین حال درگیری در خاورمیانه خطرات چشم انداز اقتصاد کلان را افزایش می دهد.
ژروم ژان هیگلی، اقتصاددان ارشد گروه سوییس ری، اظهار داشت: «تحرکات اقتصادی و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی نقش اساسی صنعت بیمه در انتقال ریسک را تقویت می کند. در حالی که این بخش به تقویت سودآوری خود ادامه می دهد که عمدتا ناشی از بهبود قیمت گذاری با ریسک و همچنین بازده سرمایه گذاری بالاتر است. هنوز انتظار نمی رود که هزینه سرمایه خود را در سال 2024 یا 2025 در بیشتر بازارها به دست آورد زیرا تورم اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت. این امر ممکن است تأثیر منفی بر هزینه های خسارت داشته باشد.»
شارلوت مولر، اقتصاددان ارشد سوییس ری در اروپا نیز اضافه کرد: تاثیر کامل نرخ‌ های بهره بالاتر بر اقتصاد واقعی هنوز از بین نرفته است. در شرکت ها، هزینه بالاتر سرمایه و هزینه های نیروی کار به طور فزاینده ای حاشیه سود را از بین می برد و می تواند باعث اخراج کارکنان شود. اقتصاد اروپا طی دو سال آینده که سال های کلیدی هستند عملکرد ضعیف خواهند داشت و برخی از اقتصادهای بزرگ مانند آلمان در حال انقباض هستند.

 

منبع: https://www.reinsurancene.ws/non-life-insurance-profitability-to-improve-on-stronger-investment-underwriting-returns-swiss-re/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −  42  =