پیش‌بینی پایان هفته افزایشی برای بورس

بازار سهام در آخرین روز کاری خود در هفته جاری، در آستانه ثبت پنجمین روز افزایشی خود قرار دارد و احتمال دارد که هفته‌ای کاملا با رشد پایان بیابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس با افزایشی به ارتفاع 21,823 واحد رسید و به 2,052,695 واحد دست یافت. همچنین، شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 11,353 واحد به سطح 696,189 واحد رسید. در معاملات فرابورس، شاخص کل با 265 واحد رشد به 24,986 واحد ارتقا یافت و شاخص هم وزن فرابورس نیز با افزایش 2,103 واحد به سطح 123,786 واحد دست یافت.

در ختام معاملات روز سه‌شنبه، 83 درصد از بازار افزایش قیمت داشتند، در حالی که 17 درصد دیگر از بازار کاهش قیمت را تجربه کردند.

بیشترین افزایش قیمت در بورس

بیشترین افزایش قیمت در بورس توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی)، شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا) و شرکت پگاه خراسان (غشان) به ثبت رسید. در فرابورس نیز شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را نشان دادند.

بیشترین کاهش قیمت در بازار سهام

در مقابل، بیشترین کاهش قیمت در بورس توسط نمادهای سنیر (شرکت سیمان سفید نی ریز)، ملت (شرکت بیمه ملت) و تنوین (شرکت تامین سرمایه نوین) ثبت شد و در معاملات فرابورس، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس) و شرکت بیمه سامان (بساما) بیشترین کاهش قیمت را نشان دادند.

در معاملات روز سه‌شنبه، 114 نماد با صف خرید روبرو بودند و 36 نماد با صف فروش. ارزش کل صف خرید با افزایش 47 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 339 میلیارد تومان رسید، در حالی که ارزش کل صف فروش نیز با افزایش 5 درصدی به 412 میلیارد تومان افزایش یافت.

پیش‌بینی بازار بورس در روز چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار برای چهارمین روز متوالی افزایش داشتند. همچنین دیروز ارزش معاملات در بخش خرد رشد کرد و با افزایش 41 درصدی به 5,848 میلیارد تومان رسید، که بیشترین رقم در پاییز امسال به حساب می‌آید.

در روز گذشته، شاخص با تاثیر نمادهای فولاد، فملی، خودرو، شستا، رمپنا و فارس رشد کرد. همچنین، پول حقیقی نیز به بازار تزریق شد و مقدار آن به 143 میلیارد تومان رسید. نمادهای ذوب، وبصادر، واتی، صباح و حفارس بیشترین ورود سرمایه به بازار را داشتند.

بدین ترتیب، بازار در یک روز با حجم معاملات بالا، ورود سرمایه را برای دومین روز متوالی تجربه کرد و شاخص‌ها افزایش داشتند. شاخص کل بورس توانست به نیمی از کانال 2.1 میلیونی صعود کند. بنابراین، تمامی عوامل عملکردی بازار سهام در جهت مثبت بودن عمل کردند. بازار در آستانه ثبت پنجمین روز صعودی قرار دارد و ممکن است هفته‌ای کاملا با رشد به پایان برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  7