گروه ملی انفورماتیک با راهبردی تازه به مقوله “نوآوری” خواهد پرداخت

از سوی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید شد:

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک بر راهبرد جدید این شرکت در زمینه توسعه مبتنی بر نوآوری و تحول دیجیتال در صنعت بانکداری کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، در سی و دومین جلسه کارگروه نوآوری که به ریاست دکتر ماهیار برگزار شد، در ابتدا گزارشی از فلسفه و زمینه شکل­ گیری، اهداف، برنامه ­ها و اقدامات سه ساله اخیر کارگروه نوآوری گروه ملی انفورماتیک ارائه شد.

در این راستا، اقدامات و برنامه ­های بلند مدت کارگروه با تمرکز بر موضوعات زیرساختی حوزه نوآوری؛ همچون توسعه فرهنگ نوآوری در گروه، توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری های مالی گروه ملی انفورماتیک و همچنین برنامه 16گانه اقدامات زودبازده و وضعیت پیشرفت هر یک از آن­ها، تشریح شد.

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده تاکنون، با بیان انتظارات رییس کل محترم بانک مرکزی از گروه ملی انفورماتیک در حوزه نوآوری، بر عزم جدی برای تحقق این انتظارات تاکید کرده و افزود: برنامه ها و اقدامات عملیاتی بسیار خوبی در حوزه نوآوری در شرکت ملی در نظر است و با توجه به تاکیدات رییس کل محترم بانک مرکزی، گروه ملی انفورماتیک با راهبردی تازه به مقوله “نوآوری” خواهد پرداخت.

دکتر ماهیار با تبیین نیازمندی­های جاری و آتی صنعت مالی کشور، به تحلیل نقش توسعه نوآوری در گروه ملی برای تحقق اهداف نظام بانکی در حوزه حاکمیتی، رفع نیازمندی­های زیست بوم فناوری و مالی کشور و تحقق ماموریت و اهداف گروه ملی انفورماتیک پرداخته و تاکید کرد: گروه ملی انفورماتیک با توجه به جایگاه و نقش راهبردی که دارد، مسئولیت ویژه ای در این حوزه برای خود قایل است.

ایشان لزوم تعامل بیش از پیش با همه عناصر اکوسیستم نوآوری و دانشگاه های کشور را در صدر این راهبرد تازه برشمرده و تاکید کردند: قطعا ارتقای همکاری و هماهنگی با بانک ها و فین تک ها برای توسعه نوآوری از سوی گروه ملی انفورماتیک با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با تاکید بر اینکه رویکرد جدید در گروه ملی انفورماتیک بر توسعه همه جانبه و درآمدزایی از مسیر نوآوری و تحول دیجیتال است، تصریح کرد: توجه به تحول دیجیتال نه تنها از باب کاهش هزینه بلکه باید از مسیر درآمدزایی و خلق فرصت های جدید در این راستا باشد و معتقدم نگاه تزئینی به نوآوری یک اشتباه فاحش است، بلکه باید نوآوری و تحول دیجیتال به عنوان یک دغدغه برای حل مسائل بانکی کشور تلقی شود.

وی افزود: در این راستا، انسجام حداکثری در برنامه­ ها و اقدامات حوزه نوآوری در سطح گروه ملی انفورماتیک از طریق توسعه نظام سیاست­گذاری نوآوری، گسترش هر چه بیشتر تعاملات گروه با زیست بوم نوآوری کشور بر پایه توافقات میان مدت و بلندمدت و تمرکز بر کاهش حداکثری در بهای تمام شده با بکارگیری شیوه ­های نوآورانه تولید و عرضه محصولات و خدمات حوزه پولی و بانکی، در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه نیز هر یک از اعضا به بیان دیدگاه­ها و نقطه نظرات خود در زمینه چگونگی برنامه­ ریزی و راهبری مقوله فناوری و نوآوری در سطح گروه ملی انفورماتیک و جایگاه این گروه در صنعت مالی کشور پرداختند.

در این جلسه همچنین علاوه بر مرور دستاوردهای کسب شده در حوزه نوآوری درون گروه ملی انفورماتیک و همچنین سرمایه ­گذاری­های توسعه ­ای در بستر نوآوری باز، موانع و چالش­های پیش­روی برای پیشبرد برنامه­ های بلند مدت نوآوری در گروه نیز تشریح گردید.

لازم به ذکر است ضرورت جذب حداکثری طرح­ها و ایده­های فناوران و نوآوران سراسر کشور در حوزه بانکی و فناوری در قالب رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، پایش و کنترل تناسب و توازن توسعه نوآوری درونی شرکت­ها با نوآوری بیرونی و استفاده از تمامی ظرفیت­های در دسترس برای توسعه بیش از پیش فرهنگ نوآوری در گروه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تاکید اعضا قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  87  =  88