بریتانیا صندوق سرمایه گذاری جدید فین تکی راه اندازی می کند

با هدف حمایت 100 میلیون پوندی از شرکت های فناوری مالی؛

بریتانیا یک صندوق سرمایه گذاری فین تک جدید راه اندازی کرده است تا از شرکت ها در مرحله رشد چرخه های تامین مالی خود حمایت کند. حامیان برجسته این ابتکار عبارتند از Mastercard، Barclays و گروه بورس لندن. هدف صندوق رشد فین‌ تک ارائه سرمایه ‌گذاری ‌هایی از 10 میلیون پوند تا 100 میلیون پوند برای شرکت ‌های مختلف فین‌ تکی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بریتانیا یک ابتکار سرمایه‌ گذاری را با هدف حمایت از شرکت ‌های فناوری مالی در مرحله رشد تا زمانی که بتوانند به سهام عمومی تبدیل شوند، ایجاد کرده است. این اقدام به دنبال ارتقای شهرت بین المللی کشور به عنوان مرکزی برای سرمایه گذاری های فین تکی است.

حامیان برجسته این ابتکار عبارتند از Mastercard، Barclays و گروه بورس لندن. هدف صندوق رشد فین‌ تک ارائه سرمایه ‌گذاری ‌هایی از 10 میلیون پوند تا 100 میلیون پوند برای شرکت ‌های مختلف فین‌ تکی است. این بانک‌ های رقیب متمرکز بر مصرف‌ کننده، شرکت‌ های فناوری پرداخت، شرکت ‌های زیرساخت مالی و استارت ‌آپ ‌های فناوری نظارتی را در بر می ‌گیرد.

این صندوق، که از بانک سرمایه گذاری پیل هانت بریتانیا حمایت مشاوره ای دریافت کرده است، قصد دارد به شرکت ها در مرحله رشد تامین مالی، به ویژه در دوره های تامین مالی سری C و فراتر از آن، کمک کند. تأسیس این صندوق سرمایه تحت تأثیر یک بررسی انجام شده در سال 2021 بود که بررسی می کرد که آیا محیط فهرست بندی بریتانیا برای شرکت های فناوری مطلوب است یا خیر.

بر اساس گزارش CNBC، تحلیلگران این ابتکار را گامی مهم، به ویژه با توجه به حمایت بازیگران اصلی صنعت در جهت حمایت از بخش فین ‌تک می‌ دانند. در حالی که صندوق ‌های مالی متمرکز بر فین‌ تک مانند Augmentum Fintech و Anthemis Group وجود دارد، صندوق رشد فین ‌تک به‌ عنوان تلاشی تحت رهبری دولت در بریتانیا است.

اندازه صندوق و سرمایه گذاری

بورس لندن در تلاشی برای تشویق شرکت‌ های فین ‌تک به سهامی عام در بریتانیا به جای خارج از کشور، اصلاحات متعددی را اجرا کرده است. این به دنبال تصمیماتی مانند تصمیم شرکت طراحی تراشه بریتانیایی Arm برای یک لیست نیویورک به جای یک لیست در لندن است. هدف صندوق رشد فین تک این است که اولین سرمایه گذاری خود را تا پایان سال اجرا کند.

اگرچه اندازه اولیه صندوق ۱ میلیارد پوند ممکن است با سرمایه ‌گذاری ‌های بزرگتر فین ‌تکی در سطح جهان مطابقت نداشته باشد، اما نشان‌ دهنده شروعی قابل ‌توجه است، زیرا بر اساس گزارش CNBC، بریتانیا از نظر مقیاس صنعت فین‌ تک پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر این، طبق داده ‌های شرکت تحقیقاتی مستقل Statista، این کشور 16 شرکت از 200 شرکت برتر فین ‌تک را در خود جای داده است.

هدف این صندوق بهره برداری از محیط فعلی است که موانع ورود سرمایه گذاران در شرکت های خصوصی بالغ را کاهش می دهد. علی رغم نوسانات اخیر در ارزش گذاری ها، کارشناسانی که CNBC به آن ها اشاره کرده معتقدند که این مرحله از اصلاح، مدل های تجاری قوی را از مدل های ضعیف تر متمایز می کند و به چشم انداز فین تک انعطاف پذیرتری منجر می شود.

آگاهان صنعت تاکید می ‌کنند که بریتانیا جایگاه خود را به عنوان یک مرکز مالی مهم جهانی حفظ می ‌کند، که توسط عوامل کلیدی مانند مقررات مناسب تجاری، موقعیت مکانی مطلوب و چارچوب ‌های قانونی تثبیت ‌شده پشتیبانی می ‌شود.

منبع: thepaypers.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  58  =